29 Eylül 2013 Pazar

Profil : Oberfeldwebel Otto Hehlert Messerschmitt Bf 109 G-14/AS


Jagdgeschwader 300 de görevli  Çavuş Otto Hehlert'in Messerschmitt Bf 109 G-14/AS ucağı.

Bu ucak üstündeki sarı ücgen içinde C3 amblemi ucağın yüksek octanlı "c3" yakıtı kullandığını gösterir. İsminin sonundaki "AS" ise motorunun DB605 AS olduğunu ifade ede. Db605As yüksek iltifada daha yüksek güc verebilmesi için normal Bf109 motorlarından daha büyük bir turboşarj sistemi barındırır. Alcak iltifada aslen diğer bf109 ucaklarından bir parça daha güçsüz iken, yüksekte daha fazla güç sağlar. Normal bir DB605 motoru kalkışta 1475 beygir iken 10 km yüksekte yalnızca 800 beygir üretiyorsu. AS motor ise aynı iltifada 1000 beygire yakın güc sunardı.

Bu ucak normal 87 octan yakıt yerine 100 octan C3 yakıtı kullanıdığından gücü 1,50 ATA ile 1550 beygire ulaşmaktadır.  Ucakta MW-50 Sistemi bulunuyor ise, muhtemelen bulunuyordur, gücü 1,70 ATA ile 1800 beygire ulaşmaktadır. Bu yüksek iltifa avcısının saate hızı 680 km ulaşmaktadır.

Bf109G-14/AS Almanların 1944 yılındaki en çok kullandığı Avcı ucakgıdır. Kücük kardeşi Bf109G-6 ucağının MW-50 monte edilmiş halidir. Bf109G-6/MW-50 daha sonra yeniden isimlendirilip Bf109G-14 olarak lanse dilmiştir. Bu 1800 beygir olup sadec 3,5 ton olan ucak en cok üretilen Bf109 serisidir. 5500 adet üretilmiştir.

Resimdeki model 2 adet Mg131 1 adet 20 mm Mg151 topu kullanır. 680 km son sürate ve tam güçte 25 metre saniye tırmanma hızına ulaşabilirdi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder