22 Eylül 2013 Pazar

Messerschmitt Bf109G-3 Air Taxi

İkinci dünya savaşının en hızlı aletleri tabiki avcı ucakları idi, saate 600 km süratleri, yakıt tüketimi olarakda kargo ucaklarından dahaz az yakıt tüketiyor olmaları taşımacılıkda değerlendirilebilirdi. Unutmayınki, Werner Mölder , yakın dostu Ernest Udet cenazesine giderken he111 düşmesi sonucu hayatını kaybetti, Japonların ünlü Amirali Yamamoto ise gene bir bombardıman ucağında yolculuk yaparken ölmüştü. Bombardıman ucakları savaşın en çok kullanılan insan taşımam yöntemlerinden biri idi.
Sıralama yaparsak. Almanyanın en çok kullandığı personel taşıma ucaklarından Fw200 Condor saate 330 km hız ile seyrediyordu  . En geniş sayılabilcek He111 saate 310 km hızla uçuyordu. Ama bir Bf109G-3 Saate 660 km maxsimum hıza, 580 cruse hızına sahipti, Hem ufak hem az yakıyor. Hedef izi çok küçüktü. Neden bir personel taşıyıcı olmasın ki.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder