20 Eylül 2013 Cuma

Mermi tipi devam

Merhaba
Tecrube transferi olsun diye hangi ucakta hangi tip mermi kullanıyorsunuz paylaşalım.

Ben Mg151/20E topu olan ucaklarda Stealt Mermi tipini kullanıyorum. Bu mermi tipi ALmanlara has Minenschob mermi bakımından zengin ve başarılı.

Mg 17 makineli tüfekleri ikinci dünya savaşında Alman pilotları esasen isabetli olsun diye teyit maksatlı kullanıyordu. Ana silah 20 lik topların isabet oranını artırmak için. Ben bu zamana kadar aptallık ettim stealth mg 17 mermisi kullandım. Uzaktan yapılan bombardıman ucaklarına yapılan saldırılarda   isabetsizleştirdi.

Teyit için APT kullanmaya başladım . Bu mermi tipi ışın topu gibi deli tracer mermi içeriyor. İsabet oranını artırıyor , fakat düşman tarafından farkındalığınız artıyor. Tüm düşmanlar için gecerli bir durum. 2000 metre uzaktaki adam bile havaya saçılan sap sarı mermileri görebiliyor. Saldırdığınız kişide atışlardan kaçmayı mermilerin geliş yönününden anlayabiliyor.

Teyit için en iyi mg dizilişi kuşkusuz Omni Purpose mermi dizilişinde gördüm. 4 mermide 1 izli mermi (tracer) bu dakikada 1200 mermi saçan mg 17 için çok yeterli bir dizliş. Her nekadar en dandik mermi dizilişi gibi görünsede, 20 mm full Minengeschoß atan stealt mermi dizilişi olan top kullanıyorsanız etkisi paha biçilmez oluyor.

Teyit atışı gerçekten çok önemli Biz ne kadar daireye atıyor olsakta, O daire mermiyi ateşlediğimiz açıyı hesaplamıyor. SAdece ucağın bizim topun namlu çıkış hızına göre buluşma noktasını hesaplıyor.. Alman Mg151 topu gibi ağır mermiler atarsanız Bullet Drop hesaplanması gerekiyor. Hesaplanmak ile uğraşmak yerine Savaşta Alman pilotlarının yaptığı gibi mgleri teyit maksatlı kullanmak en makul yol gibi görünüyor.

Ben tüm alman ucaklarımda Mg teyit maksatlı Omni-Purpose mermi dizilişi yaptım.
Toplarım ise Minengeschoß mermilerle zengin Stealth Mermi tipi ile dolu. Bazen Armored geciyorum.

Me 410 b3/r6 ucağımda Mg yok , Teyit maksatlı 20 lik Mg151 toplarında Armored Target Belt var. Omni purpose gibi 4 de 1 izli mermi iceriyor. 30 luk mk103 topu ise air target mermi tipi kullanıyor.

Bf109 g10 ve Fw190 ucaklarım ise mg131 olduğundan bunlardada gene Omni purpose seçeneğini mg131 de kullanıyorken, mg151 Stealth yüklü.

Stuka G2 Ucağında yer hedefi yerine hava hedefi avlıyorsanız Kesinlikle anti tank magazin seçmeyin. Mermi delip gecer etki etmez. Default içinde Minengeschoß barındırıyor. Tek atışta boom.

Bu omni olayını kendim keşfetmedim, bende forumlarda okuyup öğrendim. APT kullanıyordum, uyardılar, araştırdım Omni en iyisi imiş.

Dip not. APT mermi dizilişi her nekadar Zırh delici mermi tipi gibi görünsede ,her yerden sekebiliyor. Etkisi en kötü mermi dizilişi imiş. Default mermiden bile kötü olduğu söyleniyor. Bende bunu seziyordum aslında. Düşmana ateş ediyorum derken havaya işaret fişeği atıyormuş gibi kabak gibi belli oluyorsunuz.

Dipnot 2. Neden Teyit mermisine ihtiyacım vardı, bu stealt mermi tipi ile 400 metreden uzak hedefleri vauramıyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder