20 Eylül 2013 Cuma

Alman Ucak Silahları

Görüyorumki herkez yavaş yavaş WW2 ucakları hakkında bilgi sahibi olmaya başladı. Bu güzel bişey, gerçek hayatta ihtiyacın yok ama , yarın bir  Atatürk havalimanı karşısındaki müzeye gidince "a bu Beatifighter" "amanın P47" diyebileceksiniz. Herkes Jabo nedir, Graund atacker, High altitute interceptor, İnterceptor, Abfangjager vs vs şeyleride artık öğrendi. Oyunda bir saçmalık nedeniyle burda bir şeyi paylaşmak istedim.  1 second brust diye bir tabir var. Bu çok fason bir şey. Değeri yüksek olan iyi fakat, değeri az olanda iyi olabilir. Örnek Mg151. Alman silahları.


Mg_17.jpg
me109e_mg17.jpg

MG 17

rheinmetall-borsig tarafından 1934'te almanya'da üretilen makineli tüfektir. 7.92mm çapında olup dakikada 1200 mermi atabilmektedir. fw190 uçaklarında bir süre burunda iki adet 7.92mm taşınmış sonra bunlar yerlerini 13mm mg 17 lere bırakmıştır. 28lb ağırlığındadır.




mg-151-aircraft-cannon.jpg
mg151-2.jpg
MG 151 / 20

waffenfabrik mauser ag tarafından 1940 yılında iki farklı kalibrede üretilmiş uçak topu.

1914 yılında uçakların topçular için başarılı keşifler yapmasının, uçağı düşürme zorunluluğu yaratması avcı uçaklarının başlangıcı kabul edilir. havacılık avcı uçakları bazında incelendiğinde kısa sürede o kadar hızlı gelişme göstermişir ki, tabancasıyla düşman keşif uçağına ateş eden ilk alman pilotu, aradan bir yıl geçmeden pervaneler arasından senkronize biçimde ateş eden spandau makineli tüfeklerini kullanmak zorunda kalmıştır. gereklilikler birbirine çok sıkı bağlı olduğundan havacılık, savaş yüzünden çok ilerlemiştir. denklem ise aşağı yukarı şöyle gelişmektedir: silahlar uçağı daha kolay düşürmek için ağırlaşmalı, motor silahları daha iyi kullanmak için güçlenmeli, genel yapı hıza ayak uydurabilmek için düzenlenmeli ve düşman bu yenilikleri yakalayabilmek için aynı şekilde çalışmalıdır.

luftwaffe'nin diğer hava kuvvetlerinden ayrı olarak* avcı uçaklarında top kullanmaya başlaması 1930'ların sonlarına rastlar. top, alman hava kuvvetlerine göre hava savaşının gerçek galibi olacaktır. oysa ingilizler 4 ila sekiz adet .303 kalibre* makineli tüfeği kullanmak arzusundadırlar. 8 adet makineli tüfeği alacak ileri dönük konum yalnız kanatlardır ve kanatlardan açılacak yaylım ateşi sonucunda testler göstermiştir ki, mermiler hiç istenmeyen şekilde* dağılmaktadır. kabaca tarif etmek gerekirse aileron kullanımı esnasında kanattan yapılan atışlar -deflection shooting deniyor- eğer hedef yüz metreden uzaktaysa %90 dağa taşa gitmektedir. ancak kendince haklı olan ingiliz uçak mühendisleri 8 adet makineliyi uçağın neresine sokacaklarını bilemediklerinden mermi israfı gözetmek durumunda kalırlar. zaten saatte 300 km hızında giderken birkaç merminin hesabını yapmak herkesin harcı değildir.

almanlar silah dağılımında kanatlara pek meyletmek istemezler çünkü israfı hiç sevmemektedirler. öyle ya, atılan mermi eğer hedefi bulmayacaksa ve hedefi bulan mermi de birkaç küçük yırtık dışında uçağa bir zarar veremeyecekse 7mm civarı kalibresinde mermiyle neden savaşmak zorunda olsunlar?

almanya 1939 polonya seferine girerken bu yeni tekolojinin bilinmezliklerine cesurca bir yaklaşım sergiler ve top kullanmaya karar verir. messerschmitt bf109e uçağına* iki adet 20mm mg ff topu koyulur. pilotun nişan gücüne büyük katkısı olduğu için motor üzerindeki iki adet senkronize ateşli 7.92mm mg 17 makinelisine ise dokunulmaz. artık iş pilotlara kalmıştır. 200 mermi kapasiteli 8 adet makinelinin verebileceği maksimum hasarı iki top ve iki makineli tüfekle verebilmek iyi veya kötü nişancılık gerektirecektir çünkü.

sonuçlar için karşılaştırma yaparsak, ingiltere seferinde düşürülen hurricane, spitfire mk1a ve beaufighter uçaklarındaki devasa yırtıklar, dümen kopmaları, ikiye ayrılmalar 20mm topun alüminyum iskelet üzerindeki ölümcül etkisine örnektir. çarpışmalar*, pilotların vurulması veya durmaksızın alınan isabetler olmadan bf109 düşürmek küçük kalibreli silahlarla pek mümkün değildir. bf109'un toplam silah ağırlığı iki topuyla ve iki makinelisiyle, sekiz makineli sahibi spitfiredan daha hafiftir. ancak durdurma gücü spitfire'ın iki katıdır. flonk sesini müteakiben alev almış bir motorla düşmeye başlarsanız, sizin ülkenize oranla daha ekonomik bir şekilde uçak düşüren bir düşmanla karşı karşıya olduğunuz anlaşılır. nitekim supermarine fabrikası mk2 serisinden başlayarak tüm spitfire serisinee 20mm hispano-suiza topları monte etmiştir.

bf109 ile mg151'in hikayesi neredeyse birleşiktir bu yüzden örneklememi bu uçak üzerinden yapma niyetindeyim.

bf 109f, 756 kg ağırlığında ve 1000hp güç üreten bir daimler-benz db601a motoruna sahiptir. f'nin britanya savaşı gazisi e modeline kıyasla genel yapısı ve uçuş istatistikleri oldukça değişmiştir. oldukça kontrollüdür ve bu airframe* için alınabilecek maksimum performans ve dengeyi bünyesinde toplamıştır. britanya savaşında f'nin ağabeyi e modeli göstermiştir ki, pilotlar nişancılık konusunda beklenenden daha iyi skorlara sahiptir. luftwaffe mg ff topunu hemen yeni modelin kanatlarından söker. (biri hariç, kanatlarında mg ff ile uçan tek bf109f için (bkz: adolf galland) )

db601a motoru içi boş ve yekpare çelik dökümlü bir krank miliyle işlemektedir. erprobungskommando testleri göstermiştir ki, krank milinin içinden geçen bir namlu topun inanılmaz geri tepmesini kendi iç devinimiyle absorbe etmekte, muhteşem isabetli atışlara yol açmaktadır. dahası atışlar kanatlardan değil pilotun göz hizasında yapılacağı için keskin nişancılıkta top devrimi yaşanır. ancak motorun gerisinde mermiyi ateşleyecek ve uzun bir namlu ile bunu motorun içinden geçirecek silah hangisidir?

mauser bu işe özel olarak mg 151/15 silahını tasarlar. bf109f için özel yapılmıştır. motorunun gerisine takılan bu topla messerschmitt uçağı ehil pilotlar elinde dürbünlü tüfek gibi kullanılır. hafiftir, uçması zevklidir ve isabetlidir. ancak iki 20mm top ve iki makineli sahibi e serisine kıyasla bir 15mm top ve iki makineli sahibi f arasında ciddi bir silah farkı ortaya çıkmıştır. f rüyalardaki uçaktır ama yeterince silahlanamamıştır. mauser tekrar göreve çağrılır.

mg151/20 bu sırada yapılır. mg151/15 boyunda, hemen hemen aynı ağırlıkta ancak 20mm çapındadır. verdiği hasarsa selefinin 2/3 katı kadardır. bu silahın bf109f4 serisinde kullanılmasıyla öyle rezaletler ortaya çıkar ki sevgili okurlarım, kuzey afrika hava sahası öyle bir cehenneme döner ki, 1941 yılındaki alman havacılığının düşmana ettiklerini okumak için (bkz: tecavüz). (bkz: hans joachim marseille) bir düşman avcısını indirmek için gereken mermi miktarı yazıyla dörde, bir 4 motorlu bombardıman uçağını indirmek için gereken sayı 18'e inmiştir.

bir 20mm mermi 8 marka,
bir b17 bombardıman uçağı 110 bin $ + 11 eğitimli personele malolmaktadır.

teknik özellikleri merak da edersiniz, hemen verelim

mg151/15 :
çap: 15 mm (15x96mm)
ağırlık: 42 kg
namludan çıkış hızı: 950 m/s
hızı: 800 fişek/dk
mermi tipleri: zırh delici (ap) ve patlayıcı (he)
mermi ağırlığı: 66g (ap), 51g (he)

mg 151/20 :
çap: 20 mm (20x82mm)
ağırlık: 42 kg
namludan çıkış hızı: 800 m/s
hızı: 800 fişek/dk
mermi tipleri : tek tip (ap) mermisi, iki tip patlayıcı mermi: standart (he) ve daha ince gömlekli yüksek patlayıcı ihtiva eden he(m) mermileri, iki tip yakıt tanklarına karşı atılan yangın mermisi (termit içeren). zırh delici yangın mermileri . gece avcılığı için üretilen ışıklı izli mermiler, normal izli mermiler.
mermi ağırlığı: 117g (ap), 115g (he), 92g he(m)



mk108_6.jpg

MK 108

rheinmetall-borsig firmasının 1940 yılında ürettiği 30mm top.
aslında bu minik devin kullanıma girmesine çok büyük bir gereksinim yoktu. luftwaffe 1942 ortalarına kadar kullandığı 20mm mg 151 topundan memnun sayılırdı. ağırlığı, atış hızı ve durdurma gücü oldukça iyiydi ve avcı uçaklarında mg 131 ve mg 151 çeşitli kombinasyonlarla uçuşun türüne göre değiştirilip kullanılabiliyordu. kısaca mk108 gibi ağır bir silaha henüz gerek duyulmazken, rheinmetall borsig, mk 108 projesini kendi kendine başlayıp bitirmiş, luftwaffe'ye önleme görevlerinde denemesi için vermiştir.

mk 108, silah sanayinde hala bir "masterpiece" sayılır. üretim kolaylığı, kompakt dizaynı ve durdurma - vuruş kabiliyeti oranları muhteşemdir. amacı düşman savunma ateşine girmeden en az mermi israfıyla, düşman uçağına maksimum zararı verebilmektedir. bir b17'nin kuyruk tarafından girip arkadaki taret camını, makineli tüfekçiyi, iki metal duvarı ve ön kokpit camını deldikten sonra çıkması gücünü anlamak için yeterlidir.

silah elektrik ateşlemesi ve sıkıştırılmış hava tepmesiyle çalışır. balistik sorunları namlusunun kısa tutulmasına yol açmıştır ve bu yüzden ilk hızı düşüktür. (500 - 540m/s) dakikada 650 mermi atabilmektedir.

kullandığı iki tür mühimmat vardır. 30mm patlayıcı ve kendiliğinden izli m-shell*, çok ince bir kaplamanın altında, yüksek yoğunluklu patlayıcı madde kullanarak maksimum çarpma etkisini vermek için kullanılır. 85 gram patlayıcının kullanıldığı 5 adet m-shell bir b17'yi düşürmeye yetmektedir. kullanılan diğer mühimmat olan yangın mermileri* yakıt tanklarına ve motorlara karşı atılır.

799px-30mm_ammo.JPG

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder