Görüyorumki herkez yavaş yavaş WW2 ucakları hakkında bilgi sahibi
olmaya başladı. Bu güzel bişey, gerçek hayatta ihtiyacın yok ama , yarın
bir Atatürk havalimanı karşısındaki müzeye gidince "a bu Beatifighter"
"amanın P47" diyebileceksiniz. Herkes Jabo nedir, Graund atacker, High
altitute interceptor, İnterceptor, Abfangjager vs vs şeyleride artık
öğrendi. Oyunda bir saçmalık nedeniyle burda bir şeyi paylaşmak
istedim. 1 second brust diye bir tabir var. Bu çok fason bir şey.
Değeri yüksek olan iyi fakat, değeri az olanda iyi olabilir. Örnek
Mg151. Alman silahları.
MG 17
rheinmetall-borsig tarafından 1934'te almanya'da üretilen makineli
tüfektir. 7.92mm çapında olup dakikada 1200 mermi atabilmektedir. fw190 uçaklarında bir süre burunda iki adet 7.92mm taşınmış sonra bunlar yerlerini 13mm mg 17 lere bırakmıştır. 28lb ağırlığındadır.
MG 151 / 20
waffenfabrik mauser ag tarafından 1940 yılında iki farklı kalibrede üretilmiş uçak topu.
1914 yılında uçakların topçular için başarılı keşifler yapmasının, uçağı
düşürme zorunluluğu yaratması avcı uçaklarının başlangıcı kabul edilir.
havacılık avcı uçakları bazında incelendiğinde kısa sürede o kadar
hızlı gelişme göstermişir ki, tabancasıyla düşman keşif uçağına ateş
eden ilk alman pilotu, aradan bir yıl geçmeden pervaneler arasından
senkronize biçimde ateş eden spandau
makineli tüfeklerini kullanmak zorunda kalmıştır. gereklilikler
birbirine çok sıkı bağlı olduğundan havacılık, savaş yüzünden çok
ilerlemiştir. denklem ise aşağı yukarı şöyle gelişmektedir: silahlar
uçağı daha kolay düşürmek için ağırlaşmalı, motor silahları daha iyi
kullanmak için güçlenmeli, genel yapı hıza ayak uydurabilmek için
düzenlenmeli ve düşman bu yenilikleri yakalayabilmek için aynı şekilde
çalışmalıdır.
luftwaffe'nin diğer hava kuvvetlerinden ayrı olarak*
avcı uçaklarında top kullanmaya başlaması 1930'ların sonlarına rastlar.
top, alman hava kuvvetlerine göre hava savaşının gerçek galibi
olacaktır. oysa ingilizler 4 ila sekiz adet .303 kalibre*
makineli tüfeği kullanmak arzusundadırlar. 8 adet makineli tüfeği
alacak ileri dönük konum yalnız kanatlardır ve kanatlardan açılacak
yaylım ateşi sonucunda testler göstermiştir ki, mermiler hiç istenmeyen
şekilde* dağılmaktadır. kabaca tarif etmek gerekirse aileron kullanımı esnasında kanattan yapılan atışlar -deflection shooting
deniyor- eğer hedef yüz metreden uzaktaysa %90 dağa taşa gitmektedir.
ancak kendince haklı olan ingiliz uçak mühendisleri 8 adet makineliyi
uçağın neresine sokacaklarını bilemediklerinden mermi israfı gözetmek
durumunda kalırlar. zaten saatte 300 km hızında giderken birkaç merminin
hesabını yapmak herkesin harcı değildir.
almanlar silah dağılımında kanatlara pek meyletmek istemezler çünkü
israfı hiç sevmemektedirler. öyle ya, atılan mermi eğer hedefi
bulmayacaksa ve hedefi bulan mermi de birkaç küçük yırtık dışında uçağa
bir zarar veremeyecekse 7mm civarı kalibresinde mermiyle neden savaşmak
zorunda olsunlar?
almanya 1939 polonya seferine girerken bu yeni tekolojinin bilinmezliklerine cesurca bir yaklaşım sergiler ve top kullanmaya karar verir. messerschmitt bf109e uçağına* iki adet 20mm mg ff topu koyulur. pilotun nişan gücüne büyük katkısı olduğu için motor üzerindeki iki adet senkronize ateşli 7.92mm mg 17
makinelisine ise dokunulmaz. artık iş pilotlara kalmıştır. 200 mermi
kapasiteli 8 adet makinelinin verebileceği maksimum hasarı iki top ve
iki makineli tüfekle verebilmek iyi veya kötü nişancılık gerektirecektir
çünkü.
sonuçlar için karşılaştırma yaparsak, ingiltere seferinde düşürülen hurricane, spitfire mk1a ve beaufighter
uçaklarındaki devasa yırtıklar, dümen kopmaları, ikiye ayrılmalar 20mm
topun alüminyum iskelet üzerindeki ölümcül etkisine örnektir.
çarpışmalar*,
pilotların vurulması veya durmaksızın alınan isabetler olmadan bf109
düşürmek küçük kalibreli silahlarla pek mümkün değildir. bf109'un toplam
silah ağırlığı iki topuyla ve iki makinelisiyle, sekiz makineli sahibi
spitfiredan daha hafiftir. ancak durdurma gücü spitfire'ın iki katıdır. flonk
sesini müteakiben alev almış bir motorla düşmeye başlarsanız, sizin
ülkenize oranla daha ekonomik bir şekilde uçak düşüren bir düşmanla
karşı karşıya olduğunuz anlaşılır. nitekim supermarine fabrikası mk2
serisinden başlayarak tüm spitfire serisinee 20mm hispano-suiza topları
monte etmiştir.
bf109 ile mg151'in hikayesi neredeyse birleşiktir bu yüzden örneklememi bu uçak üzerinden yapma niyetindeyim.
bf 109f, 756 kg ağırlığında ve 1000hp güç üreten bir daimler-benz db601a motoruna sahiptir. f'nin britanya savaşı gazisi e modeline kıyasla genel yapısı ve uçuş istatistikleri oldukça değişmiştir. oldukça kontrollüdür ve bu airframe*
için alınabilecek maksimum performans ve dengeyi bünyesinde
toplamıştır. britanya savaşında f'nin ağabeyi e modeli göstermiştir ki,
pilotlar nişancılık konusunda beklenenden daha iyi skorlara sahiptir.
luftwaffe mg ff topunu hemen yeni modelin kanatlarından söker. (biri hariç, kanatlarında mg ff ile uçan tek bf109f için (bkz: adolf galland) )
db601a motoru içi boş ve yekpare çelik dökümlü bir krank miliyle işlemektedir. erprobungskommando
testleri göstermiştir ki, krank milinin içinden geçen bir namlu topun
inanılmaz geri tepmesini kendi iç devinimiyle absorbe etmekte, muhteşem
isabetli atışlara yol açmaktadır. dahası atışlar kanatlardan değil
pilotun göz hizasında yapılacağı için keskin nişancılıkta top devrimi
yaşanır. ancak motorun gerisinde mermiyi ateşleyecek ve uzun bir namlu
ile bunu motorun içinden geçirecek silah hangisidir?
mauser bu işe özel olarak mg 151/15 silahını tasarlar. bf109f için özel
yapılmıştır. motorunun gerisine takılan bu topla messerschmitt uçağı
ehil pilotlar elinde dürbünlü tüfek gibi kullanılır. hafiftir, uçması
zevklidir ve isabetlidir. ancak iki 20mm top ve iki makineli sahibi e
serisine kıyasla bir 15mm top ve iki makineli sahibi f arasında ciddi
bir silah farkı ortaya çıkmıştır. f rüyalardaki uçaktır ama yeterince silahlanamamıştır. mauser tekrar göreve çağrılır.
mg151/20 bu sırada yapılır. mg151/15 boyunda, hemen hemen aynı ağırlıkta
ancak 20mm çapındadır. verdiği hasarsa selefinin 2/3 katı kadardır. bu
silahın bf109f4 serisinde kullanılmasıyla öyle rezaletler ortaya çıkar
ki sevgili okurlarım, kuzey afrika hava sahası öyle bir cehenneme döner
ki, 1941 yılındaki alman havacılığının düşmana ettiklerini okumak için
(bkz: tecavüz). (bkz: hans joachim marseille)
bir düşman avcısını indirmek için gereken mermi miktarı yazıyla dörde,
bir 4 motorlu bombardıman uçağını indirmek için gereken sayı 18'e
inmiştir.
bir 20mm mermi 8 marka,
bir b17 bombardıman uçağı 110 bin $ + 11 eğitimli personele malolmaktadır.
teknik özellikleri merak da edersiniz, hemen verelim
mg151/15 :
çap: 15 mm (15x96mm)
ağırlık: 42 kg
namludan çıkış hızı: 950 m/s
hızı: 800 fişek/dk
mermi tipleri: zırh delici (ap) ve patlayıcı (he)
mermi ağırlığı: 66g (ap), 51g (he)
mg 151/20 :
çap: 20 mm (20x82mm)
ağırlık: 42 kg
namludan çıkış hızı: 800 m/s
hızı: 800 fişek/dk
mermi tipleri : tek tip (ap) mermisi, iki tip patlayıcı mermi: standart
(he) ve daha ince gömlekli yüksek patlayıcı ihtiva eden he(m) mermileri,
iki tip yakıt tanklarına karşı atılan yangın mermisi (termit içeren).
zırh delici yangın mermileri . gece avcılığı için üretilen ışıklı izli
mermiler, normal izli mermiler.
mermi ağırlığı: 117g (ap), 115g (he), 92g he(m)
MK 108
rheinmetall-borsig firmasının 1940 yılında ürettiği 30mm top.
aslında bu minik devin kullanıma girmesine çok büyük bir gereksinim yoktu. luftwaffe 1942 ortalarına kadar kullandığı 20mm mg 151 topundan memnun sayılırdı. ağırlığı, atış hızı ve durdurma gücü oldukça iyiydi ve avcı uçaklarında mg 131 ve mg 151
çeşitli kombinasyonlarla uçuşun türüne göre değiştirilip
kullanılabiliyordu. kısaca mk108 gibi ağır bir silaha henüz gerek
duyulmazken, rheinmetall borsig, mk 108 projesini kendi kendine başlayıp
bitirmiş, luftwaffe'ye önleme görevlerinde denemesi için vermiştir.
mk 108, silah sanayinde hala bir "masterpiece" sayılır. üretim
kolaylığı, kompakt dizaynı ve durdurma - vuruş kabiliyeti oranları
muhteşemdir. amacı düşman savunma ateşine girmeden en az mermi
israfıyla, düşman uçağına maksimum zararı verebilmektedir. bir b17'nin
kuyruk tarafından girip arkadaki taret camını, makineli tüfekçiyi, iki
metal duvarı ve ön kokpit camını deldikten sonra çıkması gücünü anlamak
için yeterlidir.
silah elektrik ateşlemesi ve sıkıştırılmış hava tepmesiyle çalışır.
balistik sorunları namlusunun kısa tutulmasına yol açmıştır ve bu yüzden
ilk hızı düşüktür. (500 - 540m/s) dakikada 650 mermi atabilmektedir.
kullandığı iki tür mühimmat vardır. 30mm patlayıcı ve kendiliğinden izli m-shell*,
çok ince bir kaplamanın altında, yüksek yoğunluklu patlayıcı madde
kullanarak maksimum çarpma etkisini vermek için kullanılır. 85 gram
patlayıcının kullanıldığı 5 adet m-shell bir b17'yi düşürmeye yetmektedir. kullanılan diğer mühimmat olan yangın mermileri* yakıt tanklarına ve motorlara karşı atılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder