27 Eylül 2013 Cuma

Günther Rall ile Röportaj


Açıklaması 

İlk ucağım iyi tırmanan ve iyi dönen bf109'du Önce 3 top 2 makineli olan versiyonunu kullanmış, Kanat topları dönüşü bozuyormuş ve yüksek g yapıyormuş, Ayrıca mermi kamberi yüzünde sık sık toplar tutukluk yapıyormuş . O nedenle en iyi seçenek 2 makineli  1 pervane toplu olan normal haliymiş. 
Benim 275 hava zaferim var. Her zaman soruyorlar neden almanlar daha yüksek skorlar yapmıştır diye. Bunun 3 nedeni vardı. Öncelikle bir hedefe ihtiyaç vardır. Biz her zaman vuracak hedef buluyorduk ve genellikle sayıca az durumdaydık ama 50 göreve katılıp bir kere alman fighterı göremeyen amerikalı pilotlar vardı tabiki birşey vuramıyorlardı. Hedef bulabilme birinci nedendi. İkincisi ne kadar süre görevde kaldığın. Bizim sistemimiz farklıydı pilot eksiğimiz vardı. Bir pilot olabildiğince uzun süre görevde kalıyordu. Üçüncüsü ise biz yaralandığımız zaman bile çatışmaya devam ediyorduk...

Kimdir Günther Rall 
Günther Rall, (d. 19 Nisan 1918GaggenauBaden - ö. 4 Ekim 2009Bad ReichenhallBavyera), II. Dünya Savaşı'da Nazi Almanyası'nın Luftwaffe avcı savaş uçağı pilotu (Binbaşı) ve Batı Almanya'daLuftwaffe'nin Korgeneral'i ve Inspekteur der Luftwaffe (Luftwaffe müfettişi)
Günther Rall savaş sırasında 621 sortide 275 hava zaferi ile en iyi üçüncü Luftwaffe avcı pilotuydu. Büyük çoğunlukla Doğu Cephesinde Sovyet uçaklarına karşı savaşmıştır. Toplamda 8 kez uçağı düşmüş, 3 kez de yaralanmıştır.
Savaş sonrası modern Alman Hava Kuvvetlerinin kurulmasında katkıda bulunmuş, NATO'da askeri ateşe olarak çalışmıştır. Askeri kariyerini ise general rütbesinde tamamlamıştır.
4 Ekim 2009'da kalp krizi sonucu hayatını kaybetmiştir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder