11 Nisan 2020 Cumartesi

Ea211 1.0 l 44/55 kW MPI benzin motorları

Merhaba,
Covit19 salgını beni eve kapatınca, bende geçmişte birikip yazmadığım bir çok şeyi paylaşmaya karar verdim. Küçük motorlara meraklıyım. Sizler için Kappa ile Ea211 motoru karşılaştırmak istedim.

EA211 ve Kappa 1.0 MPI motorları 





 İki motorunda özeliklerine bakıldığında birbirlerine çok benzedikleri görülüyor. Görsel olarak baktığımız dada iki motor temel yapı olarak neredeyse kopya gibiler. Teknik özeliklere bakalım.



1.0 mpi EA211 motoru

Kia Kappa 1.0 Mpi motoru

İki motorunda verileri ufak farklılıklar . Ama tork ve beygir diagramlarına bakıldığında hemen hemen aynı noktalarda aynı karakteri sergiliyorlar. İki motor arasındaki temel fark, termostad ve subab zamanlaması sistemleri. Ayrıca Ea 211 4 kw daha güçlü. 


 Ea211 sadece egzoz tarafında subap zamanlaması kullanmışlar. 42 ° 'ye kadar olan bir krank mili açısı için sürekli değişken bir emme eksantrik mili ayarı kullanılmıştır. Giriş eksantrik milindeki kanatçık tipi ayarlayıcı, ayarı motor yüküne ve hızına göre yapar.
Kanatlı tip ayarlayıcı, doğrudan yağ devresine entegre edilen değişken vana zamanlaması için vana tarafından ayarlanır. Ayarlama açısı Hall göndericisi G40 kullanılarak ölçülür. Değişken valf zamanlaması şunlarla sonuçlanır:
  - Azot oksit emisyonları ile birlikte yanma sıcaklığını düşüren çok iyi iç egzoz gazı devridaimi
  - Tork bandı iyileştirildi.

Soğutma sistemi
Soğutma sistemi tamamen sıfırdan tasarlandı
Soğutucu pompaları ve tahrikleri artık şanzıman tarafındadır ve soğutucu genleşme tankı ön uca yerleştirilmiştir.

Soğutma sisteminin özellikleri:
- Silindir kapağı ve silindir bloğundaki farklı soğutma suyu sıcaklıkları için çift devreli soğutma sistemi
- Daha düzgün bir sıcaklık dağılımı için silindir kapağında (giriş tarafından çıkış tarafına) çapraz akışlı soğutma
- Entegre soğutucu pompalı termostat gövdesi
- Dişli kayış kullanarak egzoz eksantrik mili tarafından tahrik edilen soğutma sıvısı pompası
- Ön tarafa monte edilmiş soğutma sıvısı genleşme tankı
- Entegre egzoz manifoldu için soğutma


1.0 Ea211 motorun bence en büyük özelliği iki adet termostadı olması. Silindirin kafası ve Silindirin bloğu için farklı iki termostad kullanılması.

Silindir kapağı için termostat 1
87 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve radyatörden soğutucu pompasına giden yolu açar.

Silindir bloğu için termostat 2
103 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve silindir bloğundan radyatöre giden sıcak soğutucu yolunu açar.
Soğutucu devresinin tamamı açık.



Peki yakıt tüketimi ne kadar etkileniyor . Aşağidaki videoya göre sahibi arabayı bir kaç faklı süratte tüketimi ölçümlemiş. Motor VW Up ve Skoda Citigo modelinde ölçümlemiş. 

Spritmonitör verileri. 
Vw Up! 

 Hyundai i10
4. vites 40 km/h 3,5 litre 
5. vites 60 km/h 3,5 litre
5. vites 80 km/h 3,6 litre
5. vites 100 km/h 4,8 litre






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder