Junkers Ju88S Schnellbomber
Almanlar İngiltere savaşı sonunda yaşadıkları yenilgi onlara yeni tip bombardıman uçaklarına ihtiyaçları olduğunu gösterdi, Almanlar, daha ağır ve daha zırhlı uçaklar üretmek yerine daha hızlı daha hafif , defansif silahları çok daha az ucaklar üretme fikrini öne sürmüşlerdir. Bunun başlıca sebebi de , İngiltere savaşı sırasında kullanılan Ju88 uçaklarının başarısı olmuştur. Bu Junkers Ju 88 A serisi uçaklar, hızları sayesinde kayıp sayıları Do17 ve He111 modellerine göre daha azdır.
1942 yılının sonları, gelişen avcı uçakları Junkers Ju 88 için sıkıntı olmaya başlamıştı. Klasik bir Junkers Ju88A-4 2 adet 1420 beygir jumo motoru ile tam yüklü saate 433 km hıza ulaşabiliyordu. Uçak azami 3000 kilo bomba yükü taşıyabiliyordu. Fakat bu yük ile kalkış yapabilmesi için 2 adet Walter roket itici kullanarak Rato (roket asiste take-off [roket destekli kalkış]) yapması gerekiyordu. Ucak tırmanma hızı normal bir avcı uçağından beş kat daha yavaştı. Dakikada en cok 235 metre tırmana biliyordu. Klasik bir Bf109 Emil dakikada 960 metre tırmanabilirdi. Ju88 dev kanatlarına rağmen en çok 9000 metrede uçabilirdi. Junkers kokpiti ve yapısı nedeniyle daha ağır defansif silahlara izin vermiyordu. Ucağı zırhlandırmak 12 ton olan ucağı yapılış amacından yani Schnellbomber konseptinin dışına çıkarırdı.
Schnellbomber Almanca hızlı bombardıman anlamına gelen bir kelimedir. Düşmana hazırlık fırsatı tanımadan hızlı bir şekilde bombardıman yapma esasına dayalıdır. İlk olarak Heinkel H70 modeli ile denenmiş, Junkers Ju87 ile zirveye ulaşmıştır. Junkers Ju 88 safkan bir Schnellbomber olarak doğmuştur. Çok az zırh, çok az savunma silahı, düşmana tam isabet için 45 derece ile dive yapabilen , kanatlarındaki bomba pilonları ile 250 ila 500 kiloluk bombalarını nokta atışı yapan bir canavardır. Junkers Mühendisleri, Schnell kavramını öylesine benimsemişler diki, İngilizlerin silahsız Mosquito ucaklarının bombaladığı fabrikalarında etkisi ile ju88 üstünde moifikasyona gitmişlerdir.
Ucağın kokpiti altındaki gondol ucaktan sökülür, eski jumo 211 motorlar çıkartılır, orta bombardıman kapağı mühürlenir, kanatlardaki dalış dümenleri sökülür. Ucağı savunan 4 makineli tüfek bir adet mg131'e düşürülür, Mürettebat üç kişiden, iki kişiye indirilir. Mühürlenen orta bombardıman kapağının içine üç adet Nitro Oxside taşıyan tüpler yerleştirilir. BMW ürettiği 1700 beygirlik 801G-2 motorlar eski motorların yerine takılır. Nitro Oxside tankları borularla motora bağlanır. Bu Gm-1 Boost sistemidir. Uçağın bomba taşıyan pilonları geliştirlir. Tek parça 1000 kg bomba kaldıra bilecek pilonlar takılır.
Ucağa taklıan NitroOksit GM-1 Tankı
NitroOksit GM-1 dağıtım sistemi.
Kokpitte NitroOksit GM-1 sistemini kontrol paneli.
Atmosferik gücü 1700 beygir olan Bmw 801G-2 motoru
Yapılan modifikasyonlar ve ağırlık azaltmaları sonunda uçak 8500 metre gibi bir irtifada 550 km hıza erişebilmişti. NitroOksit Gm-1 devreye sokulduğunda ise ucak 606 km sürate ulaşabiliyordu. Kanatların altında 2 adet 1000 kg Sd1000 bomba ile yüksek irtifada tam bir stratejik nokta makinesine dönüşmüştü. Ucak aynı zamanda azami uçuş yüksekliği 9000 metreden 10500 metreye çıkmış, Gm-1 devrede iken ise 12000 metreye çıkmıştır. Bmw motorlar Gm1 devrede iken 2200 hp güce ulaşmıştır. Bmw 801G2 motoru alcak irtifada 1750 beygirdi, fakat 10000 metrede sadece 850 beygir güc üretebiliyordu. Motora Gm-1 ile nitro oksit basıldığında 10000 metrede motor güçü tam 1430 beygire çıkıyordu.
Junkers Ju88S ucakları savaşın kötü gidişatı nedeniyle daha sonra birer gece avcısı ucaklarına dönüştürüleceklerdi. Onuda ayrı bir başlıkta yazacağım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder