Bilgi-1: Beim Einsatz in Höhenaufklärern Ju 88T mit BMW-801-G-2-Motoren konnte die Leistung, die bei diesen Maschinen in 10.000 m Höhe von 1.730 auf 880 PS abfiel, durch GM-1 auf 1.430 PS gesteigert werden.
Junkers Ju88T Bmw 801 G-2 Motoru alçak irtifada iken 1730 beygir güç üretmektedir. Fakat motor 10000 metre irtifada ancak 880 beygir güç üretebiliyordu. Gm-1 aktif edildiğinde ise motor gücü 10,000 metre irtifada 1430 beygire ulaşabilmektedir.
Bilgi-2: Mit einer Bf 109 G-1/R2 ließen sich mit GM-1-Anlage 100 km/h Geschwindigkeitsgewinn in 12.000 m Höhe und eine Gipfelhöhe von 13.800 m erzielen.
Gm-1 ile desteklenmiş Bf109G-1/R2 maksimum hızı 12,000 metrede 100 km artmıştı. Ayrıca maksimum irtifasıda 13800 metreye ulaşmıştı
Bilgi 3:The LW fighters were between the rock and a hard place once the Allies started to throw 400+ mph fighters at altitudes between 25-30000 ft, from mid 1943 on. And LW become 'disillusioned' at GM-1 then?? The Fw-190A-8 was at 9 km almost 100 km/h faster with GM-1 than without it; it was faster some 20 km/h than the A-9 (the A-9 without GM-1) up there, and almost as fast as D-9 above 8 km (but with almost twice the firepower).
Luftwaffe avcıları 1943 ortalarında 10,000 irtifada 650 km hızla uçan müttefik uçakları karşısında başarısız olmuştu. Gm-1 ile desteklenen Fw190A-8 9 km irtifada 100 km daha hızlı idi. Yeni Bmw 801 T motoruyla desteklenmiş 2000 beygirlik Fw190A-9 ucağından sadece 20 km daha hızlı idi. ( Gm-1 olmadan. Bu ucak Gm-1 ile 2400 beygir güce ulaşabilmektedir. Normal A8 1700 beygir güce sahiptir. Gm-1 ile 2000 beygire ulaşmaktadır) Yeni nesil Bmw Radial motorla desteklenmiş Fw190A-9 Kurt Tankın Dora ucağıyla neredeyse aynı sürate sahipti. Fakat 2 katı atış gücü bulunuyordu.
Bilgi 4: Some of the installations were very heavy. The Installation used in the JU-88S-1 was supposed to provide enough nitrous oxide for 45 minutes at 7.95lbs per engine per minute "normal" rate and 27 minutes at 13.2lbs per engine per minute at "emergency" rate.
Junkers Ju88S-1 dakikada 3,6 kilo NitroOksit yakarak 45 dakika Gm-1 kullanabiliyordu. Fakat acil durumda dakikada 6 kilo NitroOksit harcıyarak tam gücte 25 dakika ucabiliyordu.
Bilg5: The GM-1 tank + mixture for the Ta-152 (85L) weighted 104 kg (~230 lbs); 10 - 15 min
Ta-152 ucağında 85 litrelik Nitro Oksit tankı bulunuyordu, yaklaşık 10 - 15 dakika kadar yeterlidir. Tankın ağırlığı 104 kilogramdı.
Bilgi 6: Using GM-1 was an hassle, the product being highly volatile you could not fill the tank and just wait a few days before using it.
Moreover it lost most of it's interest when the engine being produced reached FTH in the 7-8km range, indeed GM-1 could not really be used below FTH+1500/2000m meaning that you had to fly at 9000-10000m to use it.
At such an altitude you most likely need a pressurised cockpit and it's very unlikely you'll encounter anyone except for some recce a/c.
G-5/U2 and G-5/U2/AS were kept with GM-1 just for such business, intercepting high flying mossies and the likes.
Gm-1 Alçak irtifada etkisiz kalıyordu. Ancak 7-8 km irtifada işe yaradığı belirtilmiş. Daha yüksekte ise daha da başarılı sonuç vermektedir. Fakat 9000 - 10000 metre irtifada uçabilmek için basınçlı kokpit ihtiyacı doğmuştur. Bu ilk kez G-5/U2 ve G-5/U2/AS ile mümkün olabilmiştir.
Bilgi7 : http://www.wwiiaircraftperformance.org/fw190/fw190-a8-level-speed-13nov43.jpg
The normal operating altitude for the Fw-190A-8 equipped with GM-1 was from 8-11 km (26300-36100 ft), and I really look forward to read any info about the 190s use of the GM-1.
Burda, Gm-1 ile desteklenmiş 5 farklı konfigurasyona ait Fw190A-8 ucağının test sonuçları görülmektedir. Gm-1 ancak 7500 metre ile 11000 metre arasında dereye alnabiliyor. Ucağın Maksimum hızı Gm-1 sayesinde her seviyede +100 km artmıştır.
Bilgi8:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder