5 Mayıs 2019 Pazar

Vites Değiştirme ışığına ne kadar güvenmeli.

Hyundai i10 vites değiştirme ışığı, her 2000 devirde bir yanar. Lakin ben bu vites ışında vites değiştirdiğimde, aracım kendini toplayamıyor. Devir bir üst vitesde oldukca düşmekte. Zaten motoru bir üst vitesin yüküyle boğuyoruz. Yoldaki ufacık bir eğimde araç ciddi sıkıntı içinde kalıyor. Anayaoldan otobana girerken bu vites ışığına güvenmek sizi ciddi sıkıntılar içinde bırakabilir.

Vites değiştime ışığı yandığında, belki ilk 2 vites için sorun olmayacak. Ama 3ncü vitesden oranın 0,9 ile çarpıldığı 4 ncü vitesde 1400 devire düşmek sizi epey sıkıntıya sokabilecektir. Arabanın o vitesde 1400 devire düşmesi 3 silindirli bir otomobil için uygun değildir.
3.cü vitesde motoru 3000 devire kadar çıkarıp, 4.cü vitese taktığımda, aracın daha rahat hareket edeceği 2200 devire kadar düşmek mümkün. Motor değişim esnasında 3000 - 2200 arasında bir duraksama yapar. Devir kaybı daha yavaş olur. 4.cü vites yerine mükemmel bir şekilde geçer. Saate 56 km hızla ilerleken 4.cü vitesde ilerliyor olursunuz. 5nci vitesde geçmek için aracı hızlandırır saate 80 km hıza ulaşır, 5.ci vitese gecerim. 2500 devir dakika çeviren motor saate 80 km hızı tutmuştur. 

Önüme bir rampa geldiğinde, Gaz pedalına %50 den daha fazla basmadan mevcut hızım saate 70 km indiğinde direk vitesimi 4 de takar hızı sabit tutmaya çalışırım. Saate 70 km hızı gaz pedalına %50 aşmadan tutabiliyor ve hızlana biliyor isem 3000 devirin sonuna kadar hızlanır, saate 80 km hızı tekrar korurum. Ama pedala uyguladım %50 güc ile hızlanamıyor isem, mevcut 70km hızıda koruyamıyor isem 2500 devire kadar düşer saate 66 km hız ile tırmanmaya devam ederim. Genelde 4 ncü vites ile tırmanmak zor olur. Saate 66 km hızıda tutamıyor isem, mecburen 3ncü vitese düşerek, 3500 devir ile rampayı saate 66 km hızla tırmanırım. 

Hyundai i10 ne kadar yüklü olursa olsun, 3ncü vitesde tırmanamayacağı rampa yoktur. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder