Merhaba
Ünlü Luftwaffe Pilotu ve Ölüm Avcıları adlı kitabın yazarı Heizn Knöke'nin savaş boyunca kullandığı ucakları anlatmak istedim. Kitabı okuyan arkadaşlar için Bf109 ucaklarını daha iyi tanıma fırsatı vericeğini düşünüyorum
Focke Wulf 44
Knöke ilk uçuşunu Focke Wulf 44 ile yapmıştır. Aynı ucağı Türk Hava krumuda eğitim maksadıyla alıp kullanmıştır.İlk kalkışında kullandığı TQBZ kodlu Fw44. 160 beygir motoru ile 185 km hız yapıyordu
Türk Hava kurumunun kullandığı Fw44
Messerschmitt Bf 109 E-4/B
Heinz Knöke ve 1940 model Bf109E-4/B ucağı. Jg52 nin 6ncı grubunda İngiltere semalarında uçtuğu ucak. Daha sonra Barbarosa harekatına katılacak, akabinde başarısız bulunup Norveçe sürülecektir. Kitabında bu ucaklar ingiltere bir ucak savar bataryası , barbarosa harektanıda bir kaç kamyon patlattığını yazmıştır.
Knöke ve Bf109F-4/B ucağı
Messerschmitt Bf 109 E-4 "Lilo" 3
Jg52de uçmasına rağmen Bf109F ucağı kullanma şansı elde edemeyen Heinz Knoke 1939 model Bf109E-3 ucağından cevirme sonradan E-4 olmuş Bf109 ucağını verdiler. Bf109F modelleri sadece başarılı pilotlara veriliyordu. Knoke Jabo pilotuydu. Barbarosada pek fazla icraatı olmayınca refuse edildi. Jg1 filosuna transfer edildi. Birlik Hollanda, Hamburg son olarak Norveçe kadar taşındı. .
Messerschmitt Bf 109 F-2
Jg1 henuz Hamburg yakınlarındaki Humus Havalimanında konuşlu iken, Knöke'ye paha biçilmez bir Bf109F-2 verdiler. Knöke ucağı 16 ağustos 1941 sert indirerek iniş takımını kırınca ucağı iade etmek zorunda kaldı. Eski yaveri Bf109E-4 lilo ile uçmaya devam etti
Messerschmitt Bf 109 E-4
Wilhelmshaven yakınlarındaki Jevel ucak üstünde 1941 sonbaharında halen Bf109E kullanıyordu. Diğer bilriklere yeni nesil F-2 ve F-4 ucakları verilmeye başlanmıştı bile.
Messerschmitt Bf 109 F-2
Heinz Knöke 1942 kışında birlikte kalan son Bf109F-2 ucağını kısa bir süre kullanma şansı olmuştur. Bu ucak Jg1 filosununun 2nci grubun ilk ve son Bf109F ucağı olucaktı.
Messerschmitt Bf 109 E-4 "Lilo" 3
Heinz Knöke ne yazıkki 1939 model eski Lilo'su uçmak zorunda kalıcaktır. Çünkü Jg1 Norveçe gönderilmiştir. Trondheim Værnes denen dondurucu soğun hüküm sürdüğü bir hava alanında konuşlanıcaklardır. Arkadaşı Dieter Gerhardt ile 5 mart 1942 yılında Spitfire gözlem ucağını burda düşürecektir. Jg1 yeni yerine taşınırken malesef Lilo yakıt bitmesi sonucu 6 mart 1942 yılında Norveç te donmuş bir göle gövde üstü inaş yaparak hasar alıcaktır. Knöke kurtarma ekibi kendisini bulana kadar bu ucağın içinde 2 gün paraşütüne sarılarak bekleyecektir.
Heinz Knöke kendi fotoraf makinesinden çektiği Lilo E-4
Messerschmitt Bf 109 F-4
Jg1 Jevel üstünde Eylul 1942 tarihinde Bf109F-4 terfi edebilmiştir. Fakat doğudaki birlikler Bf109G-2 , Batıdaki birlikler ise Fw190 ucaklarına çoktan terfi etmişti. Yalnız bu Bf109 F-4 ucağında diğe hiç bir modelde olmayan Radio Yönlendirme Sistemi bulunuyordu. Bu nedenle çok uzun bir anten direği vardı
Messerschmitt Bf 109 G-1
Heinz Knökeyi ünlü bir pilot haline getiren B17 ucaklarının tepesine bomba atarak Herman Göring tarafından doğrudan tebrik edildiği o efsanevi ikinci Lilo. Bf109G-1. 1943 yılı başlarında bu ucağa kavuşacaktır.
İlerleryen günlerde Lilo ucağına 2 ader WR21 Roket tüpü takılacaktı.
Messerschmitt Bf109G-6
Knöke yepyeni model 30 mm toplu Bf109G-6 ucağına sahip olucaktı. Bu topa sahip ilk G6 , vatanı savunan Jg11 birliğinin emrine verilmişti. Knöke bu ucağ Temmuz 1943 de kavuşmuştur.
Knöke daha sonra Wr21 roket tüplerini Mg151 kanat toplarıyla değiştirecekti.
Messerschmitt Bf109G-6/AS
Nisan 1944 tarihinde öve öve bitiremediği ama daha ilk uçuşunda düşürülen Bf109G-6 AS ucağına sahip olmuştu. Artık Bf109 ucakları B17 avlamak için değil, Fw190 ucaklarını korumak için havalanıyordu. Amerikan hava kuvvetleri Knökenin 3 tane Bf109G-6 ucağını düşürmüştü, 3 tanesinde ise yere sert gövde inişi yaparak parçalamıştı. Knöke bu ucakla girdiği ilk çatışmada 10 kadar P47 P51 ve P38 Amerikan avcı ucağından yakıtı bitene kadar kaçmayı başarmıştır. akabinde pek çok hit alıp ucağı uçamaz hale gelmiş, motoru durunca kendisini ateşe tutan p51 ucaklarından birini önüne almıştır. tam bu sırada toplarını ateşlemiş, kendidisini vuran p51 ucaklarından birini düşürmeyi başarmıştır. Knöke Uçaktan atlayıp kendini kurtarmış akabinde düşürdüğü amerikalı p51 pilotuyla beraber yerde sohbet etmişlerdir.
Knöke düşürdüğü ucağı p47 oldunu sanmıştır, aslında gerçek p51 ucağı olduğu daha sonra Alman uzmanlar tarafından anlaşılmıştır.
Knöke düşürdüğü ucağı p47 oldunu sanmıştır, aslında gerçek p51 ucağı olduğu daha sonra Alman uzmanlar tarafından anlaşılmıştır.
Messerschmitt Bf109G-14
Her ne kadar kitabında Mw50 kullanan Bf109G6 olarak lanse etsede , teknik altyapsının yetersizliğinden dolayı aslında Bf109G-14 ucağı kullandığını bilememiştir. Knöke pilotluk hayatının son günlerinde BF109G-14 kullanıyordu.
Knöke'nin kendi kişisel resim arşivlerinden yaralanarak yaptım. Size bir dahaki sefere Knökenin zaferlerini yazacağım. Sağlıcakla kalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder