İlk P47 ve P38 eskort avcıları karşılarına çıkınca pilotlar için büyük sıkıntılar oluşmaya başlamıştı. Ucakları bu düşmaların karşısında çok ağır kalıyordu. Bombardıman ucaklarını durdurmak için üzerlerindeki ağırlıklardan kurtulmaya başlamış olsalarda , bu hayla yeterli değildi. Bf109 turbo şarjları yüksek iltifada istenilen gücü sunamıyordu.
Savaşın en başarılı bombardıman avcı biliği Jagdgeschwader 1 birçok pilotunu escort avcıları tarafından öldürülmüştü. Geliştiriciler eski bf109 ucaklarını toplayıp yeniden modifiye etme yoluna gittiler. Öncelikle iyi bir silah ve gövde yapısına sahip Bf109G-5 ucaklarını yeni nesil kabin ve Motorla donattılar. Yeni nesil DB605 As motoru 6400 metrede 1200 beygir sunuyordu. Normal Bf109G motorundan 200 beygir fazla idi.
Fakat Motoru bununla yetinmeyerek, Mw-50 ile donattılar. Ucak eskisinden 5 metre saniye daha fazla tırmanma hızına ulaşmıştı. Tırmanırken harcanan süreden tasaruf etmelerini sağlamıştı. Heinz Knöke yeni G5 için kitabında " %40 daha performanslı " olduğunu belirtmiştir.
İlk Bf109G-5/AS devir teslimi, başarılarından dolayı Nisan 1944 de Gunther Specth ve birliğine verilmişti.
Modifiye edilip yeniden elden geçen Bf109G-5/AS türünün ilk örneği olarak bir devrin başlangıcı olmuştur. Ana vatanı bombardıman ucaklarından korumak için kendisine en çok ihtiyac olan yere yani Kahraman JG 11 pilotlarına teslim edilmeye başlanmıştı. Gunther Specth komutasındaki bu birlik yeni ucaklarından çok memnun kalmışlardı.
Gunther Specth yeni ucağını incelerken.
Mw50 teknolojisi esasen BMW 801 motoru için bulunmuş bir BMW ürünüydü. Fakat amaç ülke savunması olunca eldeki teknoloji Mercedes firmasına akabinde Messerschmit ile paylaşılmıştı. Sonucta aynı teknoloji paylaşımını GM-1 ile Mercedes BMW için yapmıştı. Bu devir teslim töreninde doğal olarak BMW nin en büyük alıcısı Focke Wulf Fw190 tasarım şefi Kurt TANK da katılmıştı.
Gunther Specth ucağının kuruğundaki işaretlerin hikayelerini Kurt Tank ile paylaşıyor.
Gunther Specth yeni ucağına ilk işi ozaman kadar yaptığı 30 zaferi işlemiştir.
Gunther Specth her nekadar yeni ucağına kavuşmuş olsada , Herman Graf 15 nisan günü kaza gecirip yaralanması üzerine yerine Jagdgeschwader 11 2nci grup komutanlığına yükseltilmiş. bundan sonraki 7 ay boyunca düşman yüzü görmeyecektir.
Gunther Specth 30 ucak düşürmüştü. Bu sayı diğer Luftwaffe as pilotları karşısında az gibi gözüksede, üstünde 10 mürettebat ve 12 makineli tüfek barındıran B17 bombardıman ucaklarına karşı aldığını düşünürse hiçde aç olmadığı görülmektedir. 30 ucağın 15 tanesi 4 motor olup o ve onun gibilere Viermort Töter (dört motor katili) olarak hitap edilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder