10 Ekim 2013 Perşembe

Luftwaffe'nin Boost sistemi MW50

Merhaba
Bu gün size Luftwaffenin ucaklarında kullandığı MW-50 sisteminden bahsetmek istedim. Öncelike size İkinci dünya hava savaşlarından bilgi vereyim. Sene 1943-44 arasında Almanya yavaş yavaş yüksek oktan yakıt sıkıntısı cekmeye başlamıştı. İngiltere ve Rusya  ucakları Amerika'dan gelen 150 oktan leziz Dallas petrolerini kullanıyordu. İngilizlerin dandik Merlin motorları 150 oktan mazotu çekince resmen egzoslarından afterburning yapıyordu. Zaten 100 oktan standart yakıt yakarak  1315 beygirlik üreeten merlin 66 motoru , 150 oktan benzini burundan çekince 1705 beygire ulaşıyor, fw190 ve bf109 ucaklarına kafa tutyorlardı.

 Almanya'nın fazla gelişmiş bilim insanları Daimler-Benz Db605 motorundan normal benzin yani 75 oktan (kimi kaynaklar 87 oktan der)  b4 yakıtı ile 1450 beygir güc üretebiliyorlardı. 1942 yılı sonlarına doğru bu güç okadar yeterliydiki, Messerschmitt Bf109F-4 zamane hasmı P40 ve Spitfire ucaklarından 2 katına yakın  hızda tırmanabiliyordu. Alman Bf109 ucakları gariban ucağı idi, topu tüfeği az , boş kovanlarını bile saklayan, normal araba benzini yakan ekonomik savaş makinesi idi. 2,8 bilemedin 3 ton ağılığında önde 35700 cc 750 kiloluk motoru 12 silindirli, meknaik enjeksiyon bir motordur. Bilinen ilk seri üretim enjeksiyonlu DB601 kardeşidir.




Almanya ucak yakıtı olarak kullandığı normal b4 benzini ile (öz hakiki normal araba benzini) C3 97 oktan (bu da öz hakiki araba süper benzin)  yeterli değildi. Rakipleri Amerikan 150 oktan benzini enjektörlere püskürtürken B4 yakan bf109 ve C3 yakan Fw190 ucakları için sıkıntı yaratmaya başlayınca, bu işe bir çözüm olarak MW-50 boost sistemini yarattı. Mw-50 ucak gövdesinde pilot koltuğunun arkasına yerleştirilen 80 litrelik bir tank içinde %50 metanol alkol, %49 Su, %1 yağ, antifreeze, şültör karışımını supercharger püskürten  bir düzenekten ibaretti. Bu basit düzenek öyle bir etki yarattı ki, 1450 beygirlik Db605 motorunu +360 hp ekstra güc sağlanmıştır. Savaş durumunda değilken kapatılabilen, yaklaşık 20 dakika çalışabilen bu sistem, gereksiz motor yıpranmasınından önüne geciyordu.  Yakıt olarak kullanılan su doğdan Metanol ise patatesden  üretiliyordu. 1 litre metanol üretmek için 2,5 kilo patates yeterli idi. 40 litre  metanol için 100 kilo patates damıtılıyordu. Karşırşılığında Messerschmitt Bf109G-10 ucağı normal benzin ile 20 metre saniye tırmanma yaparken kestra mw50 devreye sokulduğunda Bu değer 25 metre saniyeye çıkıyordu.


MW-50 ile desteklenmiş DB-605AM motoru[edit]

Genel özellikleri

  • Türü: 12 silindirli sıvı soğutmalı kompresörlü 60 ° ters Vee uçak pistonlu motor
  • Çap: 154 mm (6.06)
  • Strok: 160 mm (6.30)
  • Deplasman: 35.7 L (³ 2.176)
  • Uzunluk: 2.158 mm (85)
  • Genişlik: 760 mm (30)
  • Yükseklik: 1.037 mm (41)
  • Kuru ağırlık: 756 kg (1,667 lb)

Bileşenleri

Performans

  • Güç çıkışı:
    • MW-50 enjeksiyon ile kalkış için 2.800 rpm 1.324 kW (1.800 PS / 1,775 hp)
    • 4000 de 2.800 rpm 1.250 kW (1.700 PS / 1.677 hp) MW-50 enjeksiyon ile maksimum güç için m (13,120 ft)
    • Maksimum daimi boyunca 5.500 m (18.000 ft) 2.300 rpm 794 kw (1.080 PS / 1.065 hp)
  • Özel güç : 35.0 kW / L (0.77 bg / ³)
  • Sıkıştırma oranı : 7.5/7.3: 87 oktanlı yakıtla 1; 8.5/8.3: 1 100 oktanlı yakıtla
  • Güç ağırlık oranı : 1.68 kW / kg (1.02 bg / lb)

Messerschmitt Bf109G-14 ucağında ucakta MW-50 olduğunu gösteren logo. Logonun üçgen uç kısmı aynı zamanda 80 litrelik depo kapağının yerinide göstermektedir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder