10 Ekim 2013 Perşembe

Hikaye : Kingtiger

10 Şubat 1945
Arnswalde yakın bir yer olan Kähnsfelde henuz komutanı olduğum Tiger 2 tankının başına geçirilmişti. Ben bu tankın nişancısı idim , fakat tank komutanım dünkü çatışma sırasında bu tiger 2 tankına isabet eden bir 122 merminin verdiği sarsıntı ile kafasını tankın iç kesime çaraparak ağır yaralanmıştı. Tigerin başına geçip alandan ayrılmış , 15 km geri hatlara kaçmayı başarmıştık. Fakat bizden sonra diğer 3 yoldaş tigerII  tankı ve 4 panzer 4  84 adet sovyet  zırhlı aracını imha etmesine rağmen geri dönemişlerdi. En değerli arkadaşlarım dün bir bilinmezlik içinde yok olup gitmişlerdi.
Tiger 2 tankını kurtardığım  ve 2 tank imha ettiğim için birlik komutanımız tüm tank mürettebatına IRON cross ile ödülendirmişti. Acal acele yapılan bir tören ardından oldukcafazla mermi izi taşıyan 3 aylık Tiger 2 tankının başınada beni yeni tank komutanı olarak tayin ettiler. Yerimi telsiz operatörü arkadaşım, Hansı nişancı olarak ayarladım. Doldurucumuz Micheali ise telsizin başına koydum. Çünkü 3 aydır bu tankı herkes iyica tanımıştı. Eksik doldurucu için ise  destek verdiğim Reichsführer-SS askerlerinden Erich'i almıştım. Hep bizimle tankla gelmek isteyen daha 20 yaşından bir gençti. Tiger tankın iştişahmına kapılmış devamlı tankımızın etrafında dolanır onu inceler meraklı gözlerle izlerdi.

Terar alarma sesleri yankılanmaya başladı. Daha önceden belirlediğim Kähnsfelde. sınırları içindeki küçük bir tepeye çıktım. Gördüğüm manzara dehşet verici idi , Akın akın T34 -85 tankları onların rasında is2 tankları geliyordu, Mermi sayım çok kısıtlı idi. Çünkü mermilerimizi getiren tren ve kamyonlar ucak saldırılarında ağır hasara uğramıştı. Her mermi benim için önemliydi. Sadece 22 adet Zırh delici mermim bulunmkata idi. 10 adet ise Yüksek patlayıcı mermi bulunuyordu. T34 85 bizim piyadelerimizi için kolay hedefti, Panzer shrekler rahatlıkla yok edebilirdi. Ama İs2 ler gercekten büyük dert olucaktı. Emrimi bu yönde verdim. İs2 tanklarını tek tek imha etmeye başlamıştır. 1200 metreden ilkini vurduk, sonra bir diğerini, t34 85ler henuz bize yaklaşamaışlardı, arazi eğiminiden dolayı tırmanmak zorunda idiler.  Bu da onları yavaşlatıyordu. Pak40 anti tank topları bunları avlıyor olsada yeterli değildi. 5 is2 tankı imha ettiğimizde elimizdeki tüm Ap mermilerini harcadığımızı fark ettim. Elimizdeki He mermileri sıkmaya başladık, Fakat is2 tankında etkisizdi. Üstünde patlıyor is2 tanklarını sallamıyordu bile. Patlayan merminin malzemesi yanarak arakaya doğru sıçrıyordu.. Geri çekilmek istemiyordum. Artık bu ızdırap şimdi bitmeli idi . mürettebatımdanda kimse geri çekileleim demiyordu. Top yoksa Mg vardı. T34 85 ile gelen tonla piyade vardi bunları vurabilirdik. Tankımız is2 toplarının menziline girmişti. T34 85 atışları iş görmüyordu ama is2 122 mermis tanka vurunca beynimiz çalkalanıyordu. Delmiyordu ama çok kötü sarsıyordu.
   Birlik komutanımız artık bizden umudu kesmişti, artık bizi yem olarak kullanıyordu. Olduğumuz yerde kalmamız onun için kafidi. çünkü atışları üstümüze çekiyorduk. Anti tank topları t34 85 tanklarınını vuruyordu.  15 dk kadar bu şekilde savaş devam ederken. Pakların sesi kesildi. T34 85ler arkamıza sardığını fark ettim. Bizim paklar yok edilmiş, kurutulan askerler kaçma ya başlamıştı. Bir anda etrafımın t34 85 ler ile sarıldığını gördüm.
Micheal den beni karargaha bağlamasını istedim. "Komutanım altı adet is tankını imha ettim. Cephanem kalmadı. Tankımla bir is2  mahmuzlamaya gidiyorum. Hoşçakalın. Wir sehen uns in Walhalla! (Walhalla'da görüşmek üzere) .
İki günlük Tiger 2 tank komutanı Heinrich Ehrler, bulunduğu tepe başından yokuş aşaği tam hızla bir is 2 tankını mahmuzlamış, İs2 tankını infilak ettirmiş. Mürettebatıyla tankından kaçarken düşman piyadeleri tarafından vurularak ölmüştür. Tank crewlerinden sadece Erich kurtulabilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder