2 Temmuz 2019 Salı

1790 km Hypermil Mini Ege Turu Bölüm 1

31 Mayıs 2019
Bir süredir planladığım Ege yolculuğu için aracımın bagajını yükledim. Yaklaşık 4 aydır bu yolculuk için sabırla bekliyordum. Son anda araya iki gece üç gün Bodrum tatilide sıkıştırıp toplam  sekiz günlük bir seyahat planlamıştım.




Yolculuk boyunca kızım arka koltuka yaptığımız küçük yatakta mışıl mışıl uyumuştur. Kendisi bebek koltuğundan nefret ettiği için bana daha fazla iş düşmüştü. Hypermiler dibine kadar kullandım.

Sadede gelmek.... 
İlk hedefimiz Bodrum için 20:35'de  herkes iftar için mola vermişken çıktım yola. Çekmeköy'den paralı yola bağlandım. Hızımı 100 km/h sabitledim. Tabi yola çıkmadan evvel 87951 kmde iken Lpg tankım için 17,5 litre lpg aldım. Benzin yarım depo yakıt vardır .

Yola çıkmadan evvel Körfez geçişi Osmangazi köprüsünü kullanıp kullanmamak arasında çok gidip geldim. Köprü 100 tl gibi bir bedel karşılığında geçiş yapılıyordu. Hyundai i10 bu yoldan gidersem 13 km yol yaparak körfez geçişini tamalıyacaktı. Köprüyü geçmek 10 dakika sürecekti. Lakin Körfezi dolanmak bana 1 saat 5 dakikaya mal oldu. Yolum 92 km uzadı. Peki bunu yapmam karlı bir davranışmıydı. Bedava olan devlet otoyolundan sapağa kadar gelip Körfezi Gölcükten dolanmak bana 20 Tl yakıt masrafı yaratmıştı. 100 liralık köprü geçiş bedeli yanında 80 liralık bir kazancım vardı. 

 Körfez geçiş köprüsü devamındaki Bursa Otoyolunu kullanıp 92 km yol gittik. Paralı otoyolda 92 km yol için 30 tl bedel ödedik. Bu yolda Hyundai i10 1.0 Lpg için daha önceden hesapladığım tırmanma kapasiteleri doğrultusunda kullanmaya gayret gösterdim. Özelikle hız sabitleyici  kullanırken Lpg modunda tırmanışlarda ayağımla gaza basarak aracın daha ne kadar  tırmanışı tolere edebildiğini izledim. Tolerenin bittiği arabanın hızı sabit tutarken zorlandığını anladığım zaman  önce klima açıksa kapattım, sonrasında Benzine geçtim. 


Susurluk Dinlenme tesislerinde bir bardak çay içip, yoluma devam ettim. Yakıt almak için Gelenbe Shell istasyonuna geldiğimde 413 km yol kat etmiştim.  Lpg depom uyarı vermişti, rampalarda sıkıntı olmaması için bir miktarda benzin yakmıştım. Yük altında benzinde yakmak içimi rahatlatıyordu. 


Burda Benzin almadım sadece 19 litre LPG alarak depoyu fulledim. Bu ana kadar yaklaşık 5:12 saat kontak açmıştım. Shell kahvesinden içip beynimi ve dikkatimi artırdıktan sonra , tekrar yola düştüm. 


Shellden aldığım yakıt ile hiç durmaksızın, Bodrum'a kadar sürmeyi başardım. Hız sabitleyici sayesinde yorulmadan sabit 100 - 90 km hızlar ile güzergahı bitirdim. Navigasyonun beni inatla yeni yapılan ve bana faydası olmayan O-5 Otoyolunu kullanmadım. Onun yerine Manisa üzrerinde yeni açılan Sabuncubeli tünelininde geçerek İzmir- Aydın Otoyoluna girdim. Bayram nedeniyle bedava olan otoyolda 90 km daha sürdüm. Dümdüz ve tamamen boş olan yolda hızı saate 100 km hızda sabitleyip bitirdim. Sabaha karşı 04:47 sularında girdiğim otoyolu 76 km sürerek 05:36 gibi terkettim. 76 km yolu saate 91 km/ h ortalama hızla tamamlamıştım. Bu da göstergedeki %8 lik sapmanın kanıtıydı.  Çünkü tüm yolu 100 km/h sabitlenmiş şekilde tamamlamıştım. İlk durağım olan Bodrum Bitez mevkindeki otelime saat 7:55 gibi varmıştım. 


Yolculuk maliyeti ilk bacak için sadece 36 litre lpg olmuştu. 764 km yolu molalar hariç 10 saate tamamlamıştım. Bu yolculuk için ortalama hızım 78 km/h olarak sonuçlanmıştı. Daha önceki uzun yollarda ortalama hızım 68 km/h olduğunu düşünürsek, hız sabitleyici sayesinde hızım 10 km/h iyileşmiş görünüyor. Motorun yükde çalışma durumunda edindiğim tecrubeler sayesinde de sağlıklı bir yolculuk yapmıştık. Motorun%87 motor yükünü aşmasına izin vermeden , sağlıklı bir çalışma aralığında seyrüsefer yapmıştık. %87 motor yükünde arabanın alternatörü ve klimayı kapatır, varı yoğu ne varsa tekere iletirdi. Bu durumda aküden güç çekilir, aracı akünün ellerine bırakırsınız. Akü sağlam değilse , yük altında oluşabilecek elektriksel bir dalgalanma sizi yolda bırakabilir.  Yolculuğun bir sonraki bölümünde görüşmek üzere :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder