11 Aralık 2016 Pazar

Hyundai i10 50000 km LPG enjektör değişimi

50000 km geçmem ve hemen ardından oluşan problemler.


Hyundai i10 aracım, 50000 km devirdikten 2 dk sonra lpg enjektörleri motoru beslemeyi bıraktı. Kenara cektim, motoru inceledim, enjektörler çalışmıyordu . Obd II cihazımı bağlayıp, Dashcommand ile hata kodlarına baktığımda, Ateşleme hatalarını gördüm. 

Araba sabah erkan saate  Kartal - Samandıra otoyol bağlantı yolu üzerinde LPG de iken benzine geçmişti. Ben aşırı yağmurlu havaya bağlayıp yoluma devam ettim. Aynı gün akşamı bu şekilde tekrar benzine geçmesi beni şaşırtmıştı. Benzinde sorunsuz ilerliyordu arabam, Benzinde ateşleyen buji, lpg ile ateşleme yapmıyordu. Aracımı hatalardan dolayı Hunko servise verdim. Aracın bataryası zayıf olduğu tespit edildi ayrıca  yeni bir yazılım update yapıldı. Tüm ayarlar sıfırlandı. Servis teknisyenim, aracı takibe aldı. Yakıttan dolayı teklediğini düşünmekteydi. Arabam LPG yakıtta iken tekliyordu. 

Aracımda iki sorun vardı, aküm zayıf ve motorum lpg de tekliyor olması. Yeni yazılım yapıldıktan sonra yola cıktı. aracım LPG de iken sıkıntısız yürüyordu. Eve 5 km kala LPG enjektörleri sustu. Ben arabanın elektrikle çalışan Enjektörlerine yeterince elektrik gitmediğini düşünerek, ertesi gün 220 tl ye yeni akü aldım. Böylece elektriksel sorunu ortadan kaldırdık. 


Aldığım akü sonrası tekleme azaldı, sorunun çözüldüğünü düşünerek 2 gün daha arabamı kullanmayı başardım. Bu sorunlar ile uğraşırken 850 km yol yapmıştım. Çoğunu benzinde ve Soğuk havada yaptım. 


Araba servisten çıkalı 100 km olmadan tekrar LPG enjektörleri sustu. Yine ateşleme arızası veriyordu. Araba artık soğuk hava uyarısı veriyordu. Soğuktanmı veriyordu, yakıtmı bozuktu, sorun nerdeydi. Tavsiye edilen LPG istasyonundan kullanmaya başladım. Ama sorun devam etti. Hunkodaki ustama aracı götürdüm. Şikayetimi ilettim. Araba zaten takipde olduğu için son çare enjektörleri değiştirmek kalmıştı. Çünkü doğru LPG, full dolu Akü, kış ayı yazılımı olmasına rağmen sorunum devam ediyordu. Fabrikadan Enjektör talep edildi. 


Yedek parçalarım fabrikadan iki gün içinde geldi, Mesai bitimine mütakip bir saate enjektörlerin montajı yapıldı. Arabam marş basar basmaz, tamamen farklı bir araca dönüştü. LPG moduna anında geçti nerdeyse sıfır titreşim yapıyordu. Garanti kapsamından Enjektörlerim değişti. 


Hyundai i10 1,0 Blue, 35310 04600 kod numaralı  lpg enjektörlerinden kullanır. Bu enjektörler, öyle brc, zavoli, prinsde bulunmaz. Hyundai Kefico tarafından geliştirilmiştir.  Yalnız Hyundai Orjinal parçası olarak temin ediliri. Benden alınan 3 arızalı enjektör incelenmesi için fabrikaya gönderildi. Fakat ustamın dediğine göre ülkemizde satılan katkılı LPG nedeniyle enjektörlerin bozulmuş olabileceği. Bu nedele, artık katkılı Mogaz ve Opet Aygaz kullanmayı bıraktım. Hyundainin önerdiği ve son derece memnun kaldığım Katkısız çift filtreden gecirilmiş Shell Otogaz almaya başladım. 
Telefonuma Shell motorist kurdum. Böylece en yakındaki LPG istasyonlarını bulup küçük LPG depomun yakıt ihtiyacını karşılıyorum. 


Arabam son kez servisden çıktığından beri 2000 km üstünde yol yaptı. Bir daha LPG yakıt sorunu ortaya çıkmadı. Her gün 50 km yol yapıyor ve yapmaya devam edecek..









1 yorum:

  1. Shell'e +1 benden enjektörler için şiddetle tavsiye ederim

    YanıtlaSil