24 Eylül 2016 Cumartesi

Hyundai İ10 Blue Filtre değiştirme ve Yazılım Güncelemesi

Merhaba
Kullanmakta olduğum Hyundai i10 1.0 Blue Kappa arabam, ülkemizde oldukca ender bulunan özel bir bifuel motora sahiptir.
Ben bu arabayı aldığımdan beri lpg bakımını adam gibi yaptıramadım. Çünkü her seferinde beni, lpg bakımı için BRC bayilerine gönderdiler. Aracım BRC bayilerinde konudan bir haber taksici ustalarınca kurcalandı fakat her hangi bir iyileştirme yaşanmadı. Ben arabamı 46000 km filtresi değiştirilmeden kullanmak zorunda kaldım.
Aracım sonunda çözüme kavuştu, bunuda cımbızla çeke çeke çözmek zorunda kaldım. Bu nedenle benim gibi diğer araç sahipleride uğraşmaması için buraya yazıyorum.

İ10 Blue arabalarda 2 adet lpg filtresi bulunmaktadır. Bunlardan biri selenoid valfe içinde, diğeri ise lpg selenoidlerini besleyen silindirin içinde bulunmaktadır.


Bu iki filtreyi önce Hyundai Assandan sipariş etmelisiniz. Parça kodları 3309534000 ve 3302304100
Bu iki parçayı temin edip Hyundai servisinde rica minnet montajını yaptırmanız gerekmektedir.
Yapmadığınız takdirde motorda vuruntu ve çekiş kaybı başlamaktadır.

Bu iki filtrenin her 15000 km de kontrolü, her 30000 km de değişimi gerekmektedir. 
Yardımcı olduysam ne mutlu bana.

Hyundai i10 1.0 Blue aracımın normalde 30 binde yapılması gereken gaz filtresi değişimlerini sonunda gerçekleştirdim.  Haziran ayında başladığım bu filtre değiştime maceram yaklaşık 3 ay sürdü. Bunun için önce A2 Bostancı BRC, Sonrasında Kadosan Üçel BRC fiyaskoları yaşadım. A2 Brc beni katkı maddeleri itelemiş, üçel kadosan ise olmayan filtreyi takmak için beni 30 km yoldan getirmişti. 

Ben durumu arabamın bakımını yaptırdığım Maltepe Hyundai Hunko servisi ile paylaştım. Normalde değişim yapmadıklarını, ama yaşadığım olaylardan dolayı müşteri memnuniyeti için yapacaklarını söylediler. Fabrikadan filtreleri getirdim.


Aracımı tekrar servise bıraktım.  Hunko'dan Dursun usta aracımla ilgilendi. 


Dursun bey Aracımın yazılımını güncelledi ve filtrelerini değiştirdi. Arabama atlayıp kontağı çalıştırdığımda, yazılımdanmıdır yoksa filtrelerdenmi kaynaklı bilinmez daha tiz bir ses ile rölantide çalıştığını duydum. Aracım tamamen değişmişti. Ses olarak farklı tınılar çıkarıyordu.

Aracımın değişen filtrelerinden küçük olanı pek kirli değildi. Fakat daha önce balata spreyi ile temizlettiğim eskisi kadar kirli idi. 



Yola çıktık, eskisine göre gaz pedalı daha keskin, daha fazla devir çeviren bir otomobil olmuştu. Gaz pedalına basma oranları değişmişti sanki. Biraz acemilik yaşadım. Araba ciddi şekilde devir çevirme eyiliminde olmuştu. Çünkü eskisine oranla düşük devirde daha az güç üretiyor izlenimi veriyordu. Sanki boğazı kısılmıştı. Bu nedenle motor tiz bir ses çıkarıyordu. Klima açılınca hiç bir şey olmuyordu sanki. Normalde klima açılınca belli bir motor devri artar, sesi değişirdi. Ama klima açılınca artık hiç bir şey olmuyor. Vitesi takıp yürütmeye çalışınca da biraz yığılıyor araba. Nasıl desem , beni daha yüksek devirle kaldır diye bağırıyordu. 

Araba kesinlikle daha atik olmuş. Atiklikle kastım, devir çevirmeye çok niyetli bir otomobil olmuştu. Bende bu isteğe karşı koyamaz oldum. Arabayı kullandığım devir aralığını 1000 devir yukarı çektim. 2500 devir bandımı 3500 devirbandına çektim. Bu şekilde 3500 devirde eskisinden daha iyi bir çekiş, 2500 devirde ise eskisinden daha kötü bir çekiş güçü almıştım.

Arabanın sesi, erken vtech açan bir hondanın slow motion bağırması gibi olmuştu. Hoşumada gitmiyor değil. Ama yakıt tüketimine 9 litreyi görünce çokda üzülmüş değilim. İstanbul trafiğine rağman hayla 100 km de 20 tl nin altında yakıt maliyeti yapıyorum...

Şimdi yeni Aytenime alışmaya çalışıyorum.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder