10 Ocak 2015 Cumartesi

30 Ağustos 2014 Ford Fiesta 1.5 TDCI Trend Testi



Gectiğimiz hafta 2014 model yep yeni Ford Fiesta 1,5 Tdci aracını test etme şansını elde ettim. Arac 1,5 litre yepyeni bir tubo dizel motor taşıyor. Bu motor eskisinden 5 beygir daha fazla güc üretip 75 beygir güce sahip. Bu gücü 3750 devirde üretirken, 1750 devirde 185 nm tork üretiyor. Rakamlar 1.118 kg ağırlığında bir araca göre fazla fazla yetiyor. Ben bu arabanın en çok görüş açısını sevdim. Daracık alanlarda sıyrılarak gidiyorsunuz. Aracın burnu çok kestirilebiliyor. Pendik ara sokaklarında sağlı sollu parklar yüzünden sıkış sıkış alanlarda hiç teredüt etmeden geçebildim. Arkasını kestirmek alışmak gerektiriyor
Araba gaza basınca resmen roketliyor. Beşinci vites de bile tam gaz basınca yokuşta rahatlıkla sollama yapabilirsiniz. Vites düşürmekmiş falanmış, hiç gerek yok. Arabanın gözüme batan en büyük sıkıntısı direksiyonun arkasındaki silecek kontrolleri, Zırt pırt elime çarpıyorlar. Sert bir manevra yaparken tüm silecekleri açıyorum.  Sonra tek tek kapatmak gerekiyor.
Göstergeleri harika. Direksiyonu inanılmaz hafif. Araba dururken bir fısıltı çıkarıp elektro hidrolik direksiyon sistemi devreye giriyor. Direksiyon aşırı hafifliyor. Bu sadece düşük hızda gecerli. Saate 90 km hızla giderken 10 kat sertleşiyor.
Şimdi gelelim en önemli noktaya, yakıt tüketimine. Bu arabaya 53000 lira sayıp aldık diyelim. Çok güzel 6 ileri otomatik ve 100 beygirlik fiesta dan bile pahalı bir arac. Derki Ford muhendisleri, bu yeni motor 3,7 litre yakıt tüketiyor. Test ettim. Araba beşinci vitesde 2000 devirde 85 km seyir hızında düz yolda 3,3 litre yakıt tüketiyor. Yokuş çıkarken, bu hızı korumak için gaza bastığınızda, 5,7 litre yakıt tüketmeye başlıyor. Trafiğin olduğu Ankara asfaltında, uzun süre 1750 devirde 75 km hızla seyrettim. Bu hızda 3,0 litre yakıyor. Tabi bu değerler, anlık yakıt tüketimi değerleri. Benden önceki sahibi araba ile 5,7 litre yakıt ortalaması ile kullanmıştı. Ben 350 km yol yaptığım ve aracın ortalama yakıt değeri 5,1 litre ortalamaya düşmüştü. En çok 14 litre anlık tüketimi gördüm. Oda Şile otobanında yüksek hızda yapılan bir sollama esnasında.
Otoban sürüşüne gelirsek, 2500 devir beşinci vitesde 120 km sürate ulaşıyor. Akselerasyon sırasında 9,8 litre yakıt tüketiyor. Fakat akselerasyonu tamamlayıp, hızı korumaya odaklandığınızda değer 5,5 ve 6 arasında gidip geliyor.
Sonuc olarak, ben bu arabayı 53000 lira verip satın almam. Sprit monitör sitesine bakarsak zaten 15,000 liraya satın alacağınız 2005 model Citroen C2 1,4 Hdi ile aynı yakıtı tüketiyor. Avrupa insanları 4,9 ortalama ile kullanmış.

İstanbul gibi bir yerde tek elim vites topuzunda duracağına, otomatik fiesta alırım daha iyi. Çünkü 6 ileri Powershift 100 beygirlik Fiesta'nın fiyatı sadece 49000 lira. Üstelik full + full. Dizel fiestanın hill-holder bile yoktu. Pazar sabahı yol calışması esnasında güneşin altında, debriyaj +vites+yokuş kalkışını dakikada 8 defa yapınca, insanın pek bir hevesi kalmıyor. Su gibi terliyorsun.
Ayrıca kız arkadaşının elini tutacak boşta bir elin olması gayet avantajlı bir opsiyon.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder