10 Ocak 2015 Cumartesi

24 Ağustos 2014 FIAT LINEA 1.3 MULTIJET 95 PS Testi

Hafta Sonu Fiat Linea Test ettim. Güzel bir Pazar sabahı, bişeyleri kurcalama isteği ile kendimi kiralık bir FIAT LINEA 1.3 MULTIJET 95 PS başında buldum. Ödünç aldığım Linea ilerde almak istediğim arabalardan bir tanesi idi. 1,3 multijet motorun normalde gücü 75 beygirdi , bu güç lineayı çekmeye yetmeyince 95 beygire çıkartılmış. Fakat eski motoru 180 Nm torka sahipken revizyondan geçen motor ancak 200 nm tork üretiyor. Torkunu sözde 1750 devirde üretiyor , açıkçası ben bunu hissedemedim. Aracın vites oranlarını hiç beğenmedim. Araç beşinci vitesde 2000 devirde anca 85 km hız yapabiliyor. 110 km hıza çıktığımda , devir çoktan 3000 rpm bulmuş oluyor. Şehirler arası yolda 120 km hızla gitmek için yapacağınız motor devrini hiç düşünemiyorum. Devir artıkca yakıt tüketimi artar. Bu araba ile az yakıp çok gitmek istiyorsanız 2000 deviri geçmemek gerek. 4 litre ortalamayı tutturabilir gibi duruyor. Performansı çok kötü ama aracın kullanıcı notları okununca inanılmaz az yaktığı görülüyor.Bu spritmonitor sitesinde raporlanan 16 aracın ortalama yakıt tüketimi 5,3 litre. Performansı vasat, yokuş yukarı sollamama yapmak kullanıcıya endişe veriyor. Beşinci vitesde Beşiktaş Nevzat Demir tesisileri önündeki yokuşu tırmanırken sıkıntı yarattı, Boş araba beşinci vites 2000 devirde , gaz vermeme rağmen 85 km hızı korumakta bir hayli zorlandı. 3000 km yol yapmış yepyeni araba oysaki. Hayal kırıklığı yarattı. Yapacak bişey yok, ya ekonomi yada performans. Arabanın 1,6 olanıda 100 km de 6 litre yakıyor. http://www.spritmonitor.de/sitesinden bakınca 1,6 litre sahiplerinini yakıt tüketim ortalamaları 6,8 litre görünüyor. Bence 1,6 litre linea alınan verime göre çok yakıyor.Karasız kaldım bu araba performans bakımından üzerken, yakacak konusunda fazla fazla memnun ediyor.



3 yorum: