12 Mayıs 2019 Pazar

Chevrolet Cruze Hypermil Test


Merhaba Değerli Arkadaşlar.
İlk Hypermil Road Testimizi az önce tamamladık. F16D4 motorun teknik özelikleri ışığında, Fabrikanın ön gördüğü devir bandı içerisinde aracı kullanarak, beklediğimizden çok daha düşük bir yakıt tüketimine ulaştık. Teste çıkmadan evvel motor harareti 72 dereceye ulaşmıştı. Aracın 2000 devir bandında, değişken subab zamanlaması sayesinde, düşük devirde araba ECUsü kendini yeniden optimize ederek tork bandını aşaği çekti. Buda çekişin düşük devirde artmasını sağladı. Karşımıza şile otoyolunun en dik rampalarından biri geldi. Burda aracın tüketimini artırmak için dip gaz yaparak çıktık. Alternatör Open Loop'a gecti. Arcın %100 motor yükü ile rampayı hız kaybetmeden tırmandı. Bu şekilde yapmamızadaki amaç motor suyu sıcaklığındaki oluşacak değişiklikleri gözlemlemekti. Aracın motor sıcaklığı 73 dereceye kadar çıktı.

Motorun yükünü artırmak için Klimayı açtık. Kavşağa geldiğimizde hızımız düştüğü için hararetde 76 dereceye kadar yükseldi. Kavşaktan dönüşümüzü yapıp, çıktığımız rampayı inmeye başladık. Ayağımız gazdan çektik, arac Fuel Cut-off yaptı. Hararet rampa sonunda 63 dereceye düşmüştü. Tüketim anlık 0,0 litre olarak gösterdi. Gaz pedalını bıraktığımız için bu sefer alternatör full regenaration yapmaya başladı. Akü şarj voltajı 14,7 volta kadar tırmandı. Burda görünüyorki, arabamız rampa aşaği durumlarda aküsünü doldurmak için geri dönüşüme giriyor. Aracımızın elektriksel karakteri, soğutma sistemini aktivitesi, gaz kelebek sönsörlerinin aktivitesi, Emilen hava sensörleri herşey düzgün ve nizami çalıştığı görüldü. Bozuk olmasına rağmen aracın oksijen sensörü çalıştığı ve Ecu sürekli anlık veri gönderdiğini tespit ettik.

Testimiz saate 80km ile 120 km hızlar arasında devam etti. Trafiğin yoğunlaştığı madenler bölgesinde hızımızı 70 km lere kadar düşürmek zorunda kaldık. Shell Güzel petrol kavşağında ışıklarda bekleyip tekrar "U" dönüşü yaptığımızda 20 km lik testimizi son bacağına gelmiştik. Sabit trafiğin el verdiği en yüksek seyir hızıyla yolumuza devam ettik. Ortalama hızımız tüm tes boyunca 70 km civarında kalmıştır. Şile otoyolu üzeri BP istasyonunda durduğumuzda Testimizin sonucunda Arac 5,4 litre tüketim değerine ulaştık.

Yaptığım bu elektronik testler sonucunda elde ettiğimiz veriler ışığında aracımızın  Soğutma sistemi, Elektrik sistemi, yakıt sistemi, sensörlerin durumu konusunda epey bilgi sahibi olduk. Umarım paylaştıklarım başkaları içinde faydalı olur.

*Aracın termostat bozuk olup - olmadığından emin olamiyorum. Cruze hiç tanıdığım bir model değil. İ10 rampa aşaği süzülüşlerde 85 derece altına düşmez. Ama cruze hızımız düştükce  76 dereceye kadar aniden ısındı, fakat rampa inerken 63 dereceye düşmesi beni şüphelendirdi.
Aracın Benzinli çalışıyor olması , çoğu lpg ile çalışan cruzeden dolayı referans bir araç internette  bulamıyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder