29 Nisan 2019 Pazartesi

Ailenin yeni üyesi "Boyalı Lacetti"

Merhaba
Bundan yaklaşık 1 hafta önce, Dayıma ait Skoda Felicia 14000 tl bedelle satıldı. Dayım, kısa zamanda arabasız kalınca yerine yenisini aramak durumunda kaldık. Önce bir Alfa 156, arkasında dört tane Pejo 206 arabayı inceledik. Her seferinde baktığımız araçlar kusurlu çıktı. Kusur arabalarda değil, sahiplerindeydi. Gezi parkında molotoflanmış arabadan tutunda, Kiralama şirketinde bir senede 10 defa el değiştiren arabalara kadar bir sürü vukuatlı model karşımıza çıktı. Bu biraz bizim elimizdeki tutardan da kaynaklanıyordu. Fiyat bandımız 20-25 bin tl arasındaydı.



Bir şekilde Dayım, önüne düşen aradığı fiyat bandında full boyalı, fakat değişeni olmayan Otomatik şanzımanlı bir Lacetti ilanı paylaştı. Araç expertiz göstermek şartıyla inceledik. aracın fiyatı, esxpertizde çıkan fren sapmasından dolayı bir miktar aşaği çekildi. Araç sahibide okey vermesi, expertiz raporlarında arabanın ortalamanın üzerinde çıkması, araç sahibinin beyanatlarını tutması ile aracı full boyalı olmasına rağmen almaya ikna olduk. Arac sahibi full boya nedeniyle , yaşına rağmen gayet iyi durumdaki aracını istediği fiyata alıcı bulduğu içinde memnundu. 



Arabanın karoseri, boyası veya süspansiyonun sertliği benim ilgi alanıma girmiyor. Lakin benim i10dan yumuşak süspansiyonları var. Benim ilgilendiğim kısım, Motor + Şanzıman olacağı için yaptığım 50 km lik sürüşten sonra elde ettiğim bilgileri paylaşayım.

Motor klasik bir atmosferik gibi çalışmaya devam ediyor. 5800 devirde 109 beygir gücü, 3600 devirde 150 newton torku var. Gelelim vites nasıl çalışıyor. 150 bin km olan bu şanzıman Aisin Warner AW 80-40 ls model olup, bana hiç bir kusuru yokmuş gşbş geldi . Sahibinin demesine göre 2017 yılında şanzıman bir bakım yapılmış. Yağı değiştirilmiş.

Şanıman tepkileri 4 ileri bir şanzımandan beklenmeyecek şekilde. Araba her vitesinde damper kitleyebiliyor. Aynı bir cvt gibi çalışan tork konverteri, gaza bastığınızda oluşan 500 ile 1000  devirlik toleransı yavaş yavaş eşitlerken, araç hızlanıyor. Motordan gelen devir ile konverterin çevirdiği şanzımanın devri eşitlendiğinde damper kilitleniyor. Bu da arada sanki bir cvt veya fazladan bucuk vites varmış hissi uyandırıyor. Tork konverteri çok esnek, kavramada kullanılan sıvının viskozitesi, diğer kullandığım arabalardan çok farklı hissettiriyor.

Arac gaz pedalına basılma oranına göre ilk 70 km hıza kadar neredeyse tüm vitesleri seçebiliyor. Araba 60 ile giderken dip gaza basıldığında birinci vitese bile takabiliyor. Bunu öyle güzel sarsıntısız yapıyor ki kıskanılmayacak gibi değil.  Aracın 4 kademeli vitesin üçüncü dişlisi "drecth drive" yani birebir oran iken, dördüncü vites "Over Drive" olarak yapılmış. İşin ilginc tarafı, oldukca büyük birinci vites oranı. Başka arabalarda bu oran ancak ikinci vitesde görülebilir.
I  = 2.875 (11.03)
II = 1.568 (6.01)
III = 1 (3.84)
IV = 0.697 (2.67)

Araba gps hız olarak,
Birinci vitesde 63 km/h
İkinci vitesde  116 km/h
Üçüncü vites (direct drive) 181 km/h
Dördüncü vitesde (over drive) 260 km/h ( teorik )

Özünde araba son hızına "dd" oranında yani üçüncü vitesinde 175 km/h ulaşıyor.

Şimdilik gözlemlerimde çıkardığım bilgiler bunlar, daha çok bilgi yazacağım. 24500 tl değerindeki bu arabayı umarım uzun süre sorunsuz bineriz :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder