8 Ocak 2016 Cuma

Haftasonu Kaçamağı : Kapadokya Gezisi Planlaması

Merhaba
Bu gün, henüz planlanma aşamasındaki gezi güzergahlarını . paylaşmak istiyorum. Çünkü 2 3 günlük yaptığım araştırmaları not halinde yazmak hem benim için unutmamak adına bir kayıt sizler içinse bir referans olacağını düşünüyorum.

Yaklaşık 1 haftalık araştırma ve incelemelerim sonrasında, kendime 48 saatlik bir Kapadokya gezisi planladım. Neden 48 saatlik bir plan yapıyorum. Çünkü araba sürmeyi seviyorum. Bir yerde uzun süre kalmayı pek sevmiyorum.

Ben develete yüksek vergi verecek gücüm yok, Kasko ve Sigortanın yasal dolandırıcıları nada para kaptırmak istemiyorum. Daha da kötüsü, Araba almak için yüksek kredi faizlerine boğulup, evde oturup benzin olmadığı için kapıda yatan araba istemiyorum. Bu araba kapıda yatarken senelik bakımları için servis ücreti ödemek istemiyorum. İş bu sebeple her sene binlerce liramı çöpe atmaktansa , kiralık araç kullanmayı tercih ediyorum.

Bunlara artı olarak benim belli bir bütçem var. Bu butceyi fazlada aşmamak adına , hem zevkli hemde parasal olarak beni üzmeyen bir , arkama bakıp da ben ne yaptım demeyeceğim bir güzergah olmalı.

Bu gün 48 saat için Dizel bir otomobil kiralamak, 150 ile 180 tl arasında değişmektedir. 2016 model kaskolu  güvenilir bir dizel otomobil ile uzun yola gitmek, yine 2002 veya 2005 model ucuza alınmış ikinci bir el dizel aractan daha güvenilir bulmaktayım.

Nere gidiyoruz:

Aksaraya gidiyoruz, Ihlara vadisine direksiyon sallıyoruz. İşten çıkıp, akşam kiraladığım dizel ekonomik araba ile 8 saate Ihlara vadisinde olabilirim.

Ihlara Vadisi: https://goo.gl/maps/Ezhmfk8bpB82
Rota : https://goo.gl/maps/8Bb8jcRtPwv


Ben araba ile hypermilling yaparım . Bu güzergah boyunca Abant gezisindeki gibi 100 - 120 km hızla  kullansam 5,1 litre yakıt tüketim ortalaması ile 
Mesafe : 718 km 
Ortalama yakıt tüketimi : 5,1 litre
Ortalama sürüş zamanı : 8 saat
Tahmini yakıt tüketimi : 37 litre 
Tahmini bugünkü litre fiyatından bedeli : 128 tl. 

Sabaha karşı 05:00 ile 06:00 arasında buraya vardığınızda, trustik kahvaltı mekanlarında serpme köy kahvaltıısını yapıp Ihlara vadisini geziyoruz. İsterseniz Belisırma gidip ordaki harika dere üzerine kurulu masalarda kahvaltı yapmak mümkün

Sıradaki yer 30dk uzaktaki , Narlı Göl bizi bekliyor. Ordada kahvemizi içeriz. Manzaraya selfie yaparsınız güzen anı olur . 




Biraz arkeoloji yapalım, Burdan yarım saat uzaktaki, Derinkuyu Yeraltı Şehrine gidiyoruz. 

Derinkuyu Yeraltı Şehri : https://goo.gl/maps/4YDTgrUTYiz



Bur dada vakit geçirdik , Şimdi Peri bacalarının beşiği Ürgüp'e gidiyoruz. Şehri gezelim görelim tanıyalım . Panaromik bir tur yapalım. Üç Güzeller Mevkine çıkıp ,bol bol resim çekin. Ben burayı haritada bulamadım. Artık trustik bilgi veren yerlere danışmalısınız. 




Ürgüpe gelene kadar mühtmelen artık akşam saatleri olduğunu farz ediyorum. Orda meşhur Onyx Taş atölyesi ziyaret edebilir ve alışveriş imkanlarından faydalanabilirsiniz. Kapadokya magneti almayı unutmayın. Yine akşam Kapadokya Türk Gecesi  yapılmakta. İsterseniz buna katılabilirsiniz.

Türk gecesi hakkında : http://www.kapadokyazamani.com/kapadokya-rehberi/category/kapadokya-turk-gecesi

Ben geceyi arabada gecirenlerdenim. Bölgede uygun bir yere, Muhtemelen turist otoparkları yada Opet benzin istasyonlarından birinde arabayı park edip yatacağım. Topu topu 7 saatlik uyku ve kötü bir kahvaltı için otele kişi başı 120 tl ödemeye pek niyetim yok.

Sabahın 06:00 veya 07:00 saatlerinde kalkıyoruz. Bu gün cok seri bir tur yapacağız. 08:00 da başlayıp 14:00 arasında hızlı fotoraf ve sefie turu atacağız. Aslında yolculuğa 12:00 da çıkmak daha mantıklı olacak, fakat ben kiralık arabalardaki 2 saatlik toleransında kullanmak istiyorum. Malumunuz 2 saat gec bırakma hakkımız  var.

Fotoraf çekimi için gidilecek yerler
Güvercinlik Vadisi : https://goo.gl/maps/TpLFaZHm2E82
Üç Hisar Kalesi : https://goo.gl/maps/E37Wn7XbEMk
Göreme : https://goo.gl/maps/2sCYyZ4FyQz
Göreme Açık Hava müzesi : https://goo.gl/maps/CseMyWsFKaR2
Paşabağ : https://goo.gl/maps/FkDbMPWMCzQ2


Buralarıda gezdikten sonra , eğerki zamanım var ise 1 saatimi Nevşehir'de Hacıbektaş Veli Müzesini gezmeyi düşünüyorum. İstanbul dönüş yolu üzerinde olduğu için, zamandan kaybım olmayacak. 

Hacıbektaş Veli Müzesi :  https://goo.gl/maps/FqoEsSndQJq 


İstanbul dönüş yolundayız artık. Hacıbektaş Veli müzesinden İstanbul'a arabanın kirası bitmeden yetişmek için, 676 km yol gidiyoruz. Ben 7 saate trafik kurallarına uygun, Hypermiling yaparak İstanbul'a varmayı planlıyorum.

Rota: https://goo.gl/maps/jyTPMn1E9qq



Evet değerli arkadaşlar, bu yolculuk 1550 km sürüyor. Bu yolculuk ve geziler için 50 saat zaman tanıdım. Ne yediğiniz ne içtiğiniz size kalmış. Ben evimden yol azığı almayı düşündüğümden yolda para harcamayacağım.  Cep telefonumda internet olduğu için , bilgi için rehber tutmayacağım. GPS ile her yere ulaşmayı düşünüyorum.

Genel sonuc itibari ile
Gidilecek mesafe : 1550 km https://goo.gl/maps/V6VVoYzDLiK2
Arac kirası : tahmini 170 tl
Yakıt tüketimi Ford Fiesta 1,5 tdci için tahmini : 80 litre  dizel
Tahmini süre : 50 saat
Tahmini Yolculuk süresi : 8 saat gidiş 8 saat geliş 16 saat


Umarım bu yolculuk planım ihtiyacınızı cevap verebilir.
Saygılarımla






1 yorum:

  1. Hello Mrs. Mr.

    I am the representative of a GROUP composed of operators
    economic. This group is involved in various activities
    as:
    Provide loans to all people in financial difficulties
    invest in well consistent and profitable projects

    For safety, trust and transparency, is the
    process to follow
    you have to travel to our base for:
    Making contact with one of our representatives and our consultant
    Financial (a meeting and -study of your project)
    Determine the existence of funds that will be available to you
    Drafting and signing the contract at the notary
    Finally, the banking formalities for the transfer of funds

    This process takes more than 72 hours to get everything done
    If you have questions, we're here to answer
    Thank you for understanding and we respond quickly

    Email: evodypepe@gmail.com

    YanıtlaSil