tag:blogger.com,1999:blog-780277996361446819.post3708591650119014647..comments2023-08-02T17:15:42.144+03:00Comments on UberJager Luftwaffe Blogger: Habitatının dışında: Hyundai İ10 1.0 BlueUberJagerhttp://www.blogger.com/profile/14801577979526381582noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-780277996361446819.post-27597792912364950932016-07-25T16:07:14.769+03:002016-07-25T16:07:14.769+03:00i10la gezmekten, artık bloğunda yazamıyorsun :)i10la gezmekten, artık bloğunda yazamıyorsun :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-780277996361446819.post-59929458685283751332016-07-01T13:28:51.400+03:002016-07-01T13:28:51.400+03:00Dikkatimi çeken bir şey var: Sen de pek çok otomob...Dikkatimi çeken bir şey var: Sen de pek çok otomobil kullanıcısı gibi, otomobilinle şehirlerarası yol gitmenin maliyetini yalnızca yakıttan ibaret sanıyorsun. Halbuki, böyle bir yolculuk yapmanın 3 farklı maliyet kalemi daha bulunmakta: <br /><br />1) Bakım maliyeti. Aracını 15000 km'de bir bakıma sokacaksın. Fazladan kilometre yapmak demek, aracının daha sık bakıma girmesi demek. Dolayısıyla, bu yaptığın yolculuğun Bakım ücreti * 2000 / 15000 TL formülü ile hesaplanacak bir bakım maliyeti var. <br /><br />2) Sağlıklı ve güvenli bir kullanım için, lastiklerin ömrü 30.000 km'dir. Bir takım lastik 600 TL'dir desen, bu yaptığın yolculuğun 40 TL lastik eskitme maliyeti var. <br /><br />3) Amortisman maliyeti. Km yaptıkça aracını eskitiyor ve ikinci el değerini düşürüyorsun. i10 sınıfında bir otomobil için kabaca her 1000 km'de 50 TL değer kaybı olur gibi bir kabul yapabiliriz. Bu durumda, yaptığın bu yolculuğun 100 TL kadar da bir amortisman maliyeti var. <br /><br />Dikkatli olmak lazım. Nasıl olsa yakıt ucuz diye deli gibi gezerken, bir bakarsın o incir ağacı ocağına çaktırmadan dikilivermiş. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15505697466440294160noreply@blogger.com